söndag 1 maj 2011

Det bjuder jag på

Jag hade ett spinningpass inbokat i dag, och för en gångs skulle kände jag faktiskt för att gå på det. Synd bara att gymmet var stängt, låst och tillbommat för att det tydligen är 1 maj idag och alla måste vara lediga då - oavsett politisk tillhörighet.

Ännu mer synd var det att jag inte hade sett det själv när jag bokade passet, utan upptäckte det först när jag stod och ryckte i dörren på gymmet utan att komma in.

För det kändes ju inte alls dumt, speciellt inte som jag faktiskt åkt tunnelbana dit och därför fick sätta mig på nästa tunnelbana tillbaka. Helt otränad.

Men - som man brukar säga när man har gjort bort sig och inte vill erkänna att det svider - det bjuder jag på.


(Och det där inbokade spinningspasset var tydligen den 8 maj. Inte 1:a. Förvillande lika siffror om ni frågar mig).

2 kommentarer:

Anna i Mossahus =) sa...

eller så kunde du har joggat tillbaka ist för att ta tunnelbanan;)

Cin sa...

... men... varför fanns det ett pass den 1a maj att boka?
Det är a l l t i d någon annans fel ;-)