tisdag 17 maj 2011

För er som äter mat

För alla er som vill ha lite tips på snabb och lättlagad mat att laga en tisdag klockan halv fem när ungarna skriker, slåss och drar i era kläder och hänger på er samtidigt som ni försöker hejda impulsen att liksom bara skaka till lite med benet så att ungjäveln flyger bort en liten bit och därmed ger er några sekunders andrum, ni borde kolla den här bloggen.

Inte för att det skulle hjälpa er det minsta med hell hour (timmen mellan dagishämtning och att maten står på bordet), men man kan ju behöva inspiration till att laga mat vid andra tillfällen. Alltså såna tillfällen då man inte slänger fram ett par mackor på bordet och skriker "Det här är faktiskt också mat! Ät!".

Jag tycker faktiskt att alla ska kolla. För den här himla bra. Och som inte annat får man se vilka otroligt snygga korvar jag gjorde i lördags. Och lyssna inte eventuella röster som säger att mina korvar blev fulast. Det är bara elakt förtal.

3 kommentarer:

Lippe sa...

När jag var liten gjorde vi korv hemma och jag svor på att när jag blev stor skulle jag aldrig göra korv eller tvinga någon annan att göra det. Hatar lukten som sätter sig i händerna! Fy för att gå omkring och lukta gristarm (fjälster). Fast korvarna ser fina ut!

Anonym sa...

makaroner+makrill/skinka+burkmajs = mat

Anonym sa...

Att göra korv är faktiskt vanebildande! När man upptäcker hur lätt det är och hur gott det blir, så finns det ingen hejd. På mig alltså.... Lammkorv med massor av vitlök!! Nu har jag visserligen inte några barn i den värsta grina-skrika-slängasigpågolvet-åldern, men det har väl ingen betydelse.....?
Annacarin