onsdag 18 maj 2011

Göra saker i tid

Julius har fått en kallelse till BVC för fyraårskontroll. Den kom med post ungefär fyra, fem veckor innan vi skulle vara där.

Men vi kan inte gå just den tiden, varken Björn eller jag, så vi måste boka om. Jag vet inte riktigt hur långt i förväg man måste göra det, men det är väl bäst att vara på den säkra sidan och verkligen göra det i tid.

Så jag ringde i morse och pratade in på telefonsvararen att vi inte kunde komma. Ungefär två timmar innan vi skulle vara där.


3 kommentarer:

Sandra sa...

Hej Maria! Det var länge sen jag skrev. Hoppas allt är bra! Jag tycker det var starkt gjort art komma på att ringa bara 2h innan. Själva missade vi 2 ggr i rad utan att ens göra av oss men 3 gången gillt 3 mån senare lyckades vi :o). Kram

Zebran sa...

Två timmar är ju i alla fall ungefär två timmar tidigare än vad vi brukar lämna återbud -om vi kommer ihåg att göra det alls.

Vi råkar ju dock ha världens virrigaste bvc-sköterska att hon inte ens märker att vi har missat tider, hon har liksom inte koll själv. Så det är nästan lite av ett under de få gånger vi faktiskt har lyckats träffats, vi och bvctanten.

Helena m. 4 sa...

Määh - gör som jag nästa gång istället - intala dig själv att du KAN gå, skriv upp tiden i almanackan, glöm sedan bort allt...
Aaaagghhh...
Samma resultat iallafall