torsdag 26 maj 2011

Skål då

Idag hade vi sommarfest på jobbet för alla barn och deras föräldrar. Den inleddes med att barnen upträdde med några barnvisor. Och när jag säger att barnen uppträdde menar jag att jag och mina kollegor sjöng. Det var i alla fall bara våra röster som hördes.

Men jag tror att föräldrarna märkte det. För inte var det barnen som fick varsin vinflaska efteråt som tack, thankyouverymuch, nej för det var faktiskt vi som fick det.

Skönt att de där barnen inte fick ta hela äran. Rätt ska ju ändå vara rätt.

6 kommentarer:

Helena sa...

Haha, när jag var liten gavs det blommor till fröknarna. Är tydligen andra tider nu. ;)

Anonym sa...

Ni behövde väl inte sjunga så högt?! Överrösta barnen! Fast det var väl flaskorna som hägrade. Annacarin

Ellen sa...

Det var sommarfest på mina barns förskola igår också. Även där var det pedagogerna som skrålade...eller jag menar sjöng... högst.

Anonym sa...

Lågt att överrösta de fantastiska barnen!

Jenny sa...

Hahaha, ja precis så är det...nästan ;-)
Var "tvungen" att dela med mig av ännu ett av dina fantastiskt roliga inlägg!!!

En dag som denna... sa...

Haha, klockrent! =D hoppas det går lika bra för oss på vår sommarfest med barn och föräldrar *s*