söndag 22 maj 2011

Men det gick ändå bra att springa

Den här jääääävla pulsklockan som jag fått låna alltså, gud vad jag hatar den. För att inte tala om hur mycket jag hatar de som har skrivit bruksanvisningen till den. De personerna måste verkligen vara så himla dumma i huvudet.

För att komma åt alla viktiga inställningar står det överallt att man ska trycka på en knapp som inte finns. Fast de är ju smartare än att skriva ut det så, det står bara att man ska trycka på "set". Hade de bara varit ärliga med det från början hade jag inte drivits till vansinne i jakten efter den. Men det finns som sagt var ingen knappjävel som heter så. Så jag har tryckt på alla möjliga knappar, jag har tryckt på dem samtidigt och varför sig och så har jag provat att stå både på ett ben och på huvudet (inte samtidigt naturligtvis) men ingenting hjälper. Jag har dödshotat klockan: hållt ut den över balkongräcket, visat upp köttkniven och sagt att jag ska köra över den med bilen. Ingenting hjälper.


Men så efter att jag bläddrat i den där jävla bruksanvisningen typ hundra tusen gånger hittade jag till slut en liten mening inklämd i slutet: "håll modeknappen intryckt i fem sekunder för att komma till set". I slutet av bruksanvisningen! Varför det? För att jävlas?

Sadister borde inte få skriva bruksanvisningar. När jag tar över världen ska jag lagstifta om det.

8 kommentarer:

Agneta sa...

Snälla, ta över världen snart!

Tantaluran sa...

Längtar verkligen till när du tar över!

Bea sa...

Men du, vad är det för skitklocka du köpt? Eller har du fått den i en prenumeration på typ iForm?
Köp en Garmin.

Em i Sundbyberg sa...

Kör spinning igen istället! Sitter nu varje pass och funderar på om någon är du hehe.

Maria sa...

Härligt att ni stödjer min plan att ta över världen!

Bea, det är en pulsklocka jag fått låna. märket är Suunto, Inköpt på Intersport.

Em: Haha, är det sant? Vad roligt! Vilket gym tränar du på då?

Em i Sundbyberg sa...

På Sats, var det inte där du gick? Annars får jag byta så jag kan stalka med mer framgång ;)

Maria sa...

Nähä? Vilka pass brukar du gå på? Var du där i torsdags tex?

Em i Sundbyberg sa...

Nej jag har haft en lättjefull period följt av en jogg-period så jag var på första passet på fem veckor i tisdags. Det är det jag brukar gå mest på och de korta med core efter. Pulspassen är roligare än vanliga tycker jag! Nu blir det nog mer spinning haha!