måndag 14 mars 2011

Väskjakt

Jag måste verkligen köpa en ny handväska, den jag har nu är alldeles för liten.

Men det är så himla svårt att hitta nån som passar. Nån som har rätt färg och storlek, som inte har en massa skräp och grus i botten efter nån vecka, som inte har en massa lösa skrynkliga kvitton i varje fack, och som framför allt inte luktar unket päron efter att man spillt pyttepyttelite (typ en halv flaska) mineralvatten med päronsmak i största facket.

Jag vet inte riktigt varför de bara tycks tillverka såna väskor. Alla vill väl ändå ha rena och städade väskor?

7 kommentarer:

Nina sa...

Ja, nu har den ju startat, den stora väskjakten... andra måndagen i mars...vet inte var jag får det ifrån, out of the blue antagligen, men det känns som om du skulle satsa på en väska i tyg, som man kan tvätta... såg en jättesöt blommig, stor sak på Lindex... fast jag tyckte remmarna va lite för smala, men det kan man ju byta ut! För mer koll på plånbok, telefon etc, kan man ju även ha en liten väska i den stora, som man kanske inte alltid vill släpa med sig... så jobbar jag, det funkar galant!Lycka till med väskjakten!

Anna i Mossahus =) sa...

Jag hade en väska en gång som punkterade en colaburk och som i sin tur förstörde min mobil och kladda ner alla andra saker också -det var inte speciellt snällt tycker jag!

Man favorit var faktiskt en ljus tygväska köpt på H&M för flera år sedan! Köpte en ny nu förra året på Esprit -en dyr jävel (presentpengar;), men jag köper inte väskor så ofta=)

Tove Kungsholmen sa...

Säg till om du hittar nån för då tar jag gärna en jag med.

Singelmamman sa...

Det är märkligt det där med väskor. Var kommer tillexempel allt hö!? jag har i väskan, från. Ser aldrig någon häst på t-banan.

Anonym sa...

Jag har en grym väska nu, den är ljust rosa och precis lagom stor. Så där stor att man kan trycka ner min mössa å vantar och dotterns, men väger inte ett ton. Det e nått fake-läder å den kosta 399:-, så inte dyr som guld! Accent köpte jag den på för en månad sedan!

Kram
Jessica

PS. jag e organisations-nörd med så jag har små neccesärer i med diverse bra att ha grejjer, som gör det lite lättare att hitta dom...plus jag kan byta väska på under 3 minuter...bra om man som jag e lite av väskfanatiker :)

PGW sa...

Jag har sytt en väska med sådant där nästan-vaxduk som foder, det kanske skulle vara något för dig?

Anonym sa...

Ååååh, vaxduk! Varför har jag inte tänkt på det? Då gör det ju ingenting att man glömmer ett päron i väskan i tre veckor, som jag nyss gjorde. /mumtaz