måndag 14 mars 2011

Efter varje blogginlägg brukar jag hacka Pentagon bara lite på skoj

Webhallen hörni, har ni varit där någon gång? Jag tycker alltid att det är lite läskigt där. Det är liksom så himla många nördar samlade på ett och samma ställe, lite som att man plötsligt är på en främmande planet där långt stripigt hår och glasögon och jeans med hög midja och instoppad skrynklig t-shirt är obligatoriskt.

Jag vet aldrig riktigt hur jag ska bete mig, för det är ju viktigt att inte visa att man är rädd. Det vet ju alla, sånt skulle de märka på en gång.

Men hur mycket jag en anstränger mig känns det som att de ser rakt igenom mig, att de ser direkt att jag inte är en nörd. Jag försöker intala mig själv att de inte har några bevis för det, att jag mycket väl kanske sitter uppe om nätterna och bygger avancerade hemsidor och dricker joltcola och hackar Pentagon. Jag menar, bara för att jag inte lyckades öppna dörren när jag skulle därifrån utan var tvungen att vänta på att mannen bakom mig i kön också var klar (så att han kunde trycka vänster dörr utåt), behöver det ju inte betyda att jag är dum.

Typ. Liksom.


5 kommentarer:

Medelklassman sa...

Haha. Jag som trivs på webbhallen. Men du har rätt, det är en rätt weird stämning där inne. Så mycket subkultur på ett ställe.

Anna sa...

En gång när jag satt där och väntade kom en kille fram och sade "Går du ofta hit?" Jag trodde det var ett raggningsnep på finlandsbåten....

Jag bygger iofs hemsidor (dagtid) och det lös väl igenom...och ja jag har glasögon...

Malin sa...

MEN hur går de med budgivningen? Nyfiken!

Bea sa...

Om det känns så jobbigt kan du faktiskt gå in här istället =)
http://www.webhallen.com/

Tommy sa...

Nu förstår jag ingenting...jag tycker att stämningen på Webhallen är mysigt familjär.