fredag 4 mars 2011

Vad är klockan?

För några dagar sen tog batteriet slut i min armbandsklocka. Misär! Helt plötsligt var jag jättevilsen och visste aldrig om jag till exempel var på väg till jobbet eller därifrån. (Vid sådana tillfällen chansar man naturligtvis alltid på att man ska hem).

Hursomhelst, jag gjorde i alla fall det man gör i ett sånt läge. Jag köpte en ny klocka.

Men nu har jag ett nytt problem. Den här klockan har ett behov av att pipa varje heltimme, vilket är superirriterande. Så nu får jag väl köpa ytterligare en ny klocka då. En självuppdragande analog kanske?



6 kommentarer:

bom sicka bom sa...

om du tar ur batteriet slutar den kanske pipa?

Anna i Mossahus =) sa...

kan du inte byta?

Anonym sa...

Jag slutade använda armbandsur för lääääänge sedan. Varför? Micron, bilen, Rockneby kyrka, TVn, mobiltelefonen, datorn. Överallt finns det klockor. Man kan inte undvika att få reda på vad klockan är. Annacarin

Gustav sa...

Det där med timsignal fanns redan på 80-talet. Och redan då gick det att stänga av. Basåattduvet.

Maria sa...

bom sicka bom: men jag tror att den kommer visa tiden så dåligt då.

Anna i Mossahus: Jo, mot en analog som man drar upp själv kanske?

Annacarin: Men toaletten då?

Gustav: Kom och fixa då. Jag bjuder på trasiga mariekex som tack för hjälpen.

Fontänflickan på nya äventyr sa...

Men asså? Armbandsklocka? Jag trodde du hade en iPhone?