tisdag 15 mars 2011

Ni undrade hur det gick med sommarstugan

Men ja, den här budgivningen alltså. Den är inte klar ännu. Den har knappt börjat utan den kommer nog hålla på till en framåt april, maj sisådär.

Just nu väntar vi på att gammelmoster Hilda nere i Småland ska bestämma sig för om hon vill ha ost eller marmelad på sina frukostsmörgåsar, så att hennes brorsons flickväns mammas gamla barndomskompis ska kunna åka och handla det till henne. Ost eller marmelad alltså. Eventuellt båda sakerna ifall Hilda skulle ändra sig.

Och sen, när det är klart måste vi vänta på att våren gör sitt intåg även i nordligaste Svalbard. Efter det har möjligen alla intressenter sett huset, bestämt sig för om de vill ha det eller inte och framförallt lagt eventuella bud.

Fråga mig inte varför mäklaren har den här arbetsordningen, jag tycker att det verkar vara hemskt långsamt och tidsödande. Och vad har egentligen gammelmoster Hildas frukostvanor med det här att göra? Egentligen?

Men jag försöker vara positiv. Jag tänker att om vi vinner budgivningen ska vi nog hinna få tillträde till huset senast nångång i augusti 2013. Och i augusti finns det fortfarande mycket sommar kvar!

5 kommentarer:

MariaS sa...

Vi håller på och säljer vårt hus och jag kan bekräfta att mäklare har denna arbetsordning! Jag förstår heller inte varför.... blev lite kall nu när jag insåg att vi också kanske sitter fast i marmeladfrågan....hurv. Mäklare har för lite befogenheter tycker jag... lite mer jävlaranamma, en smula hot o lite gammeldags tortyr om man inte bestämmer sig på en gång!!

Unknown sa...

Frukost är viktig vet du väl.
SPECIELLT i en sommarstuga. :-)

Anonym sa...

Är det inte smartare att köpa sommarstuga på hösten, då är alla sommarstugeägare så less på skiten att de säljer för en spottstyver och spekulanterna färre? Eller?

Anonym sa...

Men gud vad irriterande! Hota med att ni drar er ur.

ksth sa...

Jo, men det är klart att det måste få ta sin tid att köpa en sommarstuga för några hundratusen. En lägenhet för där man faktiskt ska bo årets övriga 330 dagar för fyra-fem miljoner, å andra sidan, där måste det bli klart på tre dagar. Förstår väl vem som helst.