lördag 26 mars 2011

Lite kräks och lite mögel. Sen vin på det.

Äsch, jag vet inte. Det kanske var kräksjukan, det kanske var för mycket våfflor, det kanske bara var för mycket hosta.

Idag är ungen frisk i alla fall. Pigg, glad och överallt. Björn och jag däremot har inte riktigt varit lika glada och överallt. Det är svårt att vara det när man har legat vaken en hel natt och väntat på mer kräks, samt sanerat det som redan kommit. Det blir många lakan att tvätta och många pappor att duscha när ungen bara kräks rakt ut i sängen helt utan förvarning. Varför måste sånt här alltid ske mitt i natten?

Vi har i alla fall gjort som man gör alla lördagar när man haft kräksjukan hånskrattandes rakt i ansiktet hela natten innan, vi åkte och tittade på en sommarstuga. Men det var nog inte vår sommarstuga, jag tror inte det  faktiskt. Jag vill nog ha en utan mögel på ytterdörren. Tror jag i alla fall.

Nu ska jag dricka vin och äta godis. Och hoppas på att den blöta tvätten hänger sig själv.

4 kommentarer:

Catharina sa...

Kan finnas bättre dörrdekorationer...

Freedomtravel sa...

Inte kul. Tänker på den där sportcupen nyligen (skriver "sport"cup eftersom jag inte minns vilken sorts sport, inte mitt intresse riktigt) när 200 av 250 10-åringar blev vinterkräksjuka och kräktes överallt... nej, nu tänker vi inte mer på det förresten. Hoppas att ni mår bättre!

Finnpajsaren sa...

Stackars er.
Hatar för övrigt tvätt som inte hänger sig själv.

Lotta sa...

Haller med, tvatt som inte hanger sig sjalv ar forjavlig! Och sen viker den sig inte sjalv heller ELLER flyger in i garderoben. Fan, maste man gora allt sjalv eller?
Forresten, mogel pa dorren brukar båda illa. Enda stallet man vill ha mogel i en sommarstuga ar pa osten som man ater tillsammans med sitt vin efter att ungarna gatt och lagt sig! :)