torsdag 31 mars 2011

Välj vad som helst utom det

Om ni ska prova ett nytt väckningsljud på väckarklockan, ta inte det som heter "Birds" då. Inte om ni faktiskt behöver gå upp ungefär då väckarklockan ringer och inte 35 minuter senare då ni äntligen förstår att det inte är fågeljävlarna utanför fönstret som inte kan hålla käften utan väckarklockan som försöker väcka en.

Det har naturligtvis inte hänt mig - så dum är jag inte - men jag gissar att det lätt skulle kunna bli en stressig morgon då. Speciellt om barnens pappa är i Trysil med jobbet och åker skidor och därför inte kan hjälpa till med tvångspåklädning av skrikande barn och andra vanliga morgonbestyr.

Men som sagt, detta har alltså inte hänt mig. Just saying.

8 kommentarer:

Sarah sa...

Nä, sådant gör inte vi intelligenta människor. Bara de andra.

LillaUlle sa...

Vad du är snäll och omtänksam som varnar alla andra för saker som skulle kunna ställa till det. Särskilt eftersom du inte själv upplevt dem, utan måste fundera ut alla dessa tips. ;) Ska absolut inte prova något fågelljud på min väckarklocka... speciellt inte om min sambo är bortrest... lovar :)

Anonym sa...

Hoho!

Anna sa...

Hade ett sånt morgonkvitteralarm en gång, jag tyckte det var jäääätemysigt ända tills det blev försommar och ljuden utanför fönstret var likadant.........klockan fyra på morgonen! Nu hade jag blivit inställd på att vakna av fågelkvitter...

Anonym sa...

Prova inte "Syrsor" heller... HEMSKT otrevligt ljud att vakna till!!!

Myaraq - den där lilla svenskimån sa...

Wow. Verkligen, tack!

Jag sa...

hahahaha, vad roligt!!! det där hände mig igår, när jag ställt klockan på 5, men låg och lyssnade halvt medvetslös på detta härliga fågelkvitter i 10 minuter innan jag kom på att det var ringsignalen och inte fåglarna utanför.....!

Synd du inte hann varna mig innan! :-D

Mari sa...

Fast jag försover mig hellre till fågelkvitter än vaknar till djungeltrummor och inbillar mig resten av dagen att jag är i regnskogen.