onsdag 2 mars 2011

Min son maffiamedlemmen

Storebror berättade idag att han har två gammelmormorar... gammelmödrar... gammelmormors... MEN VAD FAN - FÖRSÖK SJÄLVA BÖJA DET I PLURAL! Ni fattar vad jag menar.

Hursomhelst, han säger att han har två eftersom en av dem är en extra. Om den ena skulle försvinna.

Jag känner att det är bäst att jag inte frågar hur nån av dem skulle kunna "försvinna". Så behöver jag inte vittna sen i en eventuell rättegång.

(Jag frågade inte heller vem utav dem det är som är den extra. Det visar sig väl antar jag).

4 kommentarer:

Maria sa...

Gammelmormödrar? Mitt lilla bidrag till böjningsförsöken. ;)

Tantaluran sa...

Du har rätt - det går inte att säga i plural

Maria sa...

Gamla tanter kan vi kanske enas om.

älsklingsmamman sa...

Gammelmormödrar blir det - fast jag fick klura en stund ;-)
Älskar din blogg - fortsätt skriv snälla -jag är beroende nu !