fredag 13 augusti 2010

Tidiga morgnar

Alltså, det här med att börja jobba tidigt? Inga problem tänkte jag innan, jag har ju gått upp svintidigt varje morgon i flera års tid nu.

Men jag hade glömt en liten detalj. Att man måste lämna hemmet tidigt också. Det går inte att skrota runt i nattlinne och hoppas att det man häller i vällingflaskan är välling (men man vet inte säkert för man orkar inte öppna ögonen ordentligt) och sen sätta sig i soffan och gå in i ett dvalaliknande tillstånd.

Nej nu måste man klä på sig! Och sminka sig! I ärlighetens namn är jag lite rädd för att närma mig speglar nu sen jag kommit till jobbet. Det kommer kännas så obekvämt när jag upptäcker att jag ser ut som en trafikskadad clown med helt omatchade kläder.

Det borde stiftas lagar mot att behöva lämna hemmet före klockan sju.


3 kommentarer:

anne sa...

Tell me about it!

Under årens lopp har jag blivit svensk mästare i att sminka mig i bilar, bussar, tåg och gående.

Näää.

Nu ljög jag.

Igen.

Inte gående.

Det enda jag kan avråda ifrån är att måla naglarna på E4:an när bilen framförs i 120 knyck i timmen, det blir kladdigt. Bussar är bättre.

Jenny sa...

Undrar om jag kommit upp överhuvudtaget om det inte stod en treåring bredvid sängen och vrålade efter välling. Planering är a och o. Duscha på kvällen, frukost i bilen, borsta tänder på jobbet, påklädning och smink på lunchrasten. Visst kan man få lite blickar när man går runt i pyjamasen på förmiddagen men om du bestämt hävdar att det är det nyaste modet kanske du till och med kan skapa en trend.

Ibland kanske du glömmer att lämna barnen på dagis men det är ju inte hela världen. De tycker säkert bara det är skönt att få lägenheten för sig själva.

Ulrika sa...

Jag håller med dig, det är omänskligt!!