onsdag 25 augusti 2010

Strul med schemat

Det här med att jobba heltid - ska det verkligen vara så här? Att man jobbar 40 timmar i veckan? När ska man ha tid att ligga på soffan och halvsova mitt på dagen? Och gå i affärer? Och hur sjutton har de tänkt att man ska ha tid att ibland gå och lägga sig igen efter frukost? Jag kan aldrig tänka mig att det här är rätt.

Men förmodligen är det något fel på mitt schema (eftersom jag inte hinner någonting av det där). Jag måste nog ta upp det här på nästa personalmöte tror jag. Annars kommer jag ju bränna ut mig totalt inom månad.

6 kommentarer:

anne sa...

Hårda bandage.

Anonym sa...

Sånt får man göra när man gått i pension. Jag har 15 år *suck* kvar
Hur många år har du?
(säger den elaka tanten hihihi)

Finnpajsaren sa...

Annars kan du göra som mig, försumma jobbet så man hinner med det där andra. Det är ju trots allt rätt mycket viktigare.

Smilla sa...

Jag förstår inte heller hur man ska hinna. Väldigt konstigt det där.

Anonym sa...

Min allraste favorit tid å jobba, det är 9-18. Det blir så mycket kvar av dagen då menar jag. Eller inte. Underbart.

Maria sa...

anne: Ja, det är synd om mig.

Tant Björn: Nu hörde jag inte riktigt vad du sa - du får stoppa i löständerna tror jag ;-)

Finnpajsaren: Det har du helt rätt i!

Smilla: Helt omöjligt att få ihop!

A Glamorous Monkey: Haha! Sämsta passet ever!