söndag 15 augusti 2010

Mera vinbär till fröken

Tydligen är jag pedagogiskt ansvarig på min avdelning på jobbet. Det hade jag glömt bort, eller så nämndes det inte vid intervjuerna i våras, men det spelar inte så stor roll. Alla små detaljer kan man ju inte gå igenom på en gång liksom. Huvudsaken är ju att jag vet det nu.

Hursomhelst, det är naturligtvis ett ansvar jag tar på största allvar. Det känns viktigt att barnen blir stimulerade och får lära sig nya saker hela tiden. Förra veckan dresserade jag dem därför att hämta vinbär från busken längst ner i hörnet av dagisgården till mig. Man får förvånansvärt mycket vinbär när fem flinka små barn springer i skytteltrafik mellan vinbärsbuske och mottagare. Den här veckan som kommer måste jag dock komma på något nytt, vinbären tog nämligen slut i fredags.

Jag funderar lite på att lära dem att massera mina fötter. Det eller fransk manikyr. Det sistnämnda tror jag även deras mammor skulle uppskatta färdigheter i. Och det är ju viktigt att hålla sig väl med föräldrarna.

4 kommentarer:

Carola sa...

Absolut ska du lära dem fransk manikyr el massage! Kan de ge sina mammor till Mors dags present typ! Kan hända din jobbarkompisar inte uppskattar alla dina inlägg! Annars ordverifieringen till detta inlägg var "effis"! Ganska passande!

Singelmamman sa...

Massage föreslår jag till att börja med. Ring när du dresserat dem, jag behöver verkligen massage idag.

Maria sa...

Carola: Effis? Jag fattar inte riktigt?

Singelmamman: Hur snabbt tror du att det går att dressera de små liven egentligen?

Singelmamman sa...

Snabbt. De kan ju alltid gå på ryggen, min alltså. De som kan gå, de andra kan krypa över min rygg.