måndag 30 augusti 2010

Äta äta äta

Jag vill bara äta och äta och äta hela tiden. Mat, godis, salta pinnar, russin, smörgåsar och tvivelaktiga matrester från barnens tallrikar.

Och nej, jag är inte gravid. Det är är bara min kropp som tror att jag är en bergsget kring Himalaya som måste äta upp sig inför varje svälperiod som inträffar under vintern.

Att den aldrig lär sig! (Min kropp alltså, inte bergsgeten). Man svälter inte i Sverige om vintern. Man behöver inte äta upp sig på hösten för att överleva. Och ända sitter jag så här varje höst, och gnager på soffkuddarna i brist på annat. Kan man programmera bort sånt här på nåt sätt? Kan man få kroppen att tro att den ska göra en långflygning i luftballong och snarare behöver dumpa lite barlast?

I mitt nästa liv vill jag vara en bergsget i ett varmt land istället. Så att jag slipper de här problemen.


9 kommentarer:

Anonym sa...

Guud så skönt att inte vara ensam om fenomenet!
Femte moroten smakar trä.. men kolasås är gott!

Jonna sa...

Åh, jag som trodde mitt sug efter punchrulle efter varje måltid hade med någon form av sockerberoende att göra!

Singelmamman sa...

Vi är väldigt många bergsgetter tydligen.

Knasterfaster sa...

Jag längtar efter att få en längtan efter att springa upp och ned för berg.
Ja,just det ja och så fick jag ordet uPsycho som ordverifiering.

Finnpajsaren sa...

Klart vi måste äta upp oss. Kom ihåg att det var 30 minus i flera månader i vintras. Ja det har då inte min kropp glömt i alla fall. Min kropp vill gå ut utan ytterkläder och slippa frysa i vinter med och ja, då ska min kropp få det tycker jag.

Anonym sa...

Banankaka, spagetti Bolognaise, nybakat bröd från nya breadmakern... i ett varmt land.

Vill du flytta hem till mig :-)

Yngsta barnet i skolan, mer än 5 år gammal :-)

Maria sa...

Skönt att höra att jag inte är ensam. Och Whitelady - jag blir sjukt sugen på att boka flygbiljett varje gång jag läser din kommentar.

För övrigt äter jag glass just nu. Men bara i medicinskt syfte naturligtvis. Jag har nämligen lite ont i halsen.

PGW sa...

Bräker instämmande med övriga bergsgetter. Eller möjligen björnar. Jag vill helst äta som attan nu och sedan gå i ide och toksova till våren. Brum brum.

Lotta sa...

Haha samma här.Jag är nyss hemkommen från två månaders semester i Sverige (bor i Thailand)och maken kommenterade att jag blivit 'stor'. Men för sjutton gubbar, 4 kilo på två månader är ingenting! Inte med tanke på all choklad, alla polka grisar, grillmiddagarna och dillchipsen jag åt(måste tipsa om de snuskigt goda soucream & dill chipsen!!)
Nej att bli bergsget i Sverige är nog helt i sin ordning! Bääääää!