tisdag 10 augusti 2010

I should have known

Nästa gång jag köper plåster tänker jag fan inte köpa några barnplåster. Det är ändå bara jag som gör illa mig.

Och jag borde faktiskt ha kunnat räkna ut att jag skulle göra mig illa första dagen på jobbet, behöva plåster och sen tvingas ta av det hemma senare på kvällen för att kunna ta ut linserna, och sen bara ha hello Kitty-plåster hemma att sätta på igen. Det borde jag verkligen.

Så nu får jag helt enkelt skylla mig själv att jag får gå runt i morgon och se ut som en idiot med ålderskris. Fantastiskt.





9 kommentarer:

Jenny E sa...

..eller bara som en småbarnsmamma. Vi är flera med samma syndrom på mitt jobb. =)

Chrissan sa...

Snyggt jue! ;)

Anonym sa...

Vad var det jag sa: TANT!

Rut-Knut-Tjut sa...

Jag tycker det var stiligt. Betydligt finare än beiga, tyg tråk plåster som fransar sig.

Anonym sa...

fab! snyggare än bamseplåstren. Av nån anledning har vi alltid bara lille skutt plåstren kvar när jag skadar mej. Dom är jättesmå och lille skutt är ärligt talat rätt töntig!

Ordverifiering maltre, nästan som Malta ju, får hoppas på det istället för nån resa till Egypten har ju inte dykt upp :/ Elin

LillaUlle sa...

Håller med Elin. Här har vi också oftast bara lilleskutt-plåster kvar i bamse-plåsterasken (som är den enda plåsterasken att hitta i huset av någon underlig anledning)och eftersom de är så små får man klistra på en hel massa sådana när man gjort illa sig. Ser jättetöntigt ut med ett lapptäcke av lilleskutt på vit bakgrund.

Gustav sa...

Men det där är ju dina plåster. Rosa "Hello-Kitty" är ju tjejplåster. Du har ju två killar. De ska väl ändå ha Spindelmannen, Starwars och Batmanplåster.
Sen finns det ju "unisex-plåster" som djungelboken, bamse och fem-myror.
Könsroller Rules!

anne sa...

Hellre hello Kitty än fula beiga plåster! :)

Frånhonsomaldrignumeraharplåsterhemma

Anonym sa...

Du har ju i a f plåster hemma.... Jag brukar missa det totalt (var jag sjuksköterska sa du?) och får ta till tejp och annat löst...