tisdag 10 augusti 2010

Ingen mjukstart här inte

Åååååh, jag känner mig helt utbränd. Det var verkligen helt galet stressigt idag på jobbet, jag vet inte om jag verkligen kommer klara av det här. Vi var tre personal och tre barn! Kan ni fatta? Jag är så trött nu att jag varken vet ut eller in. Första dagen liksom, de kunde väl ha ansträngt sig lite grann för att jag inte bara skulle behöva kastas in i verksamheten på det här viset.

Men i morgon blir det som tur var liiite bättre. Då kommer vi vara fyra personal och tre barn. Då kanske, kanske, jag hinner läsa hela morgontidningen, blogga en fyra fem inlägg, sova efter lunchen, prova olika frisyrer, måla tånaglarna och slösurfa lite allmänt. På jobbet alltså.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Ja sova på maten måste alla tanter göra

Shamrock sa...

Rena semestern, hemma är du ju ensam på 2 barn

Elin Damberg sa...

Hahahahaha. Jag vet inte hur jag kom hit, men du skriver för jävla bra. Allt gott!

Maria sa...

Tant Björn: Pfft, bara för att jag inte har hört en enda av sommarens hits eftersom jag inte lyssnar på radio, och aldrig är vaken senare än 22 på en lördag betyder det inte att jag är en tant. Tala för dig själv!

Shamrock: Faktiskt. Jag kände det nästan som att det borde har varit jag som lagade maten när jag kom hem och inte Björn (som varit ensam med monstren hela dagen). Men bara nästan.

Elin: Tack snälla du! Du är väldigt välkommen hit!

anne sa...

Mmm...Jag har en jobbig dag framför mig imorgon..Flera brev ska skickas och sen ska jag in till stan på långlunch.. HUR ska jag fixa det?

Maria sa...

Anne: Bäst att du går och lägger dig redan nu. Så att du orkar med.

Tant Hanna sa...

Jag vet precis hur det är. Idag var vi fyra personal på fem barn, plus en inskolning! Ja du, vi går på knä och hinner knappt kissa.

Senada sa...

HAHAAHAH så det är så ni har det på förskolan ... jag ska iallafall lämna mitt barn nummer 2 som är 2 år och trotsig som bara den på dagis imorgon. Sen ska jag njuta med stora flickan o bebisen.Nummer 2 får stimuleras , som det så fint heter. Lycka till på det nya jobbet Maria!

Fisken sa...

Det är fan inte klokt som de skär ner på barnomsorgen!??

Jenny sa...

Stackare! Det verkar verkligen vara skitjobbigt! Jag antar att det är därför du inte hunnit läsa så mkt på sistone? Har noterat att du har hållt på med samma bok rätt länge. Eller är den så komplicerad?

Linda sa...

Du får helt enkelt ta hand om vilan (på madrasser då såklart) oavsett om det är några barn till liggvilan eller inte.