torsdag 26 augusti 2010

Bortom idioti

Det här gör mig så jävla förbannad. Rasande. Hur kan man göra så här? Hur kan man gömma sig bakom alla regler och lagar och påstå att man bara gör sitt jobb, att man inte har något val? (Eller vad de nu kan tänkas rättfärdiga sitt beteende med). Var är medmänskligheten undrar jag. Var är mänskligheten?

Det är en familj det handlar om, en familj med två små barn! Tror de ansvariga tjänstemännen att det bara är vi svenskar som älskar våra barn till vanvett? Jag begriper verkligen inte, jag gör inte det. Hur kan det bara få existera sån brist på civilkurage och solidaritet?

Om jag fick bestämma skulle jag sparka de jävlarna, och aldrig mer låta dem ha yrken med ansvar och mänsklig kontakt. Och sen skulle jag låta alla som behövde få komma hit och stanna här. Punkt slut.



10 kommentarer:

Björn sa...

VÄL RUTET! Maria for President!

(och så har jag sätt att man av någon anledning ska tala om vad man fick för ordverifiering - motdati)

Trollets mamma sa...

Men snälla du- det vet du väl att det bara är vi svenskar som älskar våra barn Och som är goda, snälla och omtänksamma och bryr oss om alla. I alla fall alla svenskar. Eller ja, i alla fall alla som bor i den här kommunen. Om de inte är inflyttade. Eller konstiga. Eller homosexuella. Eller inte som vi. Eller... ja, i alla fall tycker jag om mig.

---

Du har så innerligt rätt, Maria! Och tyvärr är detta inte ett unikt fall, det finns lika hårresande historier att berätta om andra fall. Vilket inte bara är sorgligt, det är fan ta mig mig brottsligt korkat!!!

Anonym sa...

Paragrafryttare och prusiluskor som har svår att tänka sig själva i en sådan situation - sparken ska de ha!

Anonym sa...

För det första - att de har tid att träffas, dejtas, och skaffa hela två barn innan de avvisas, är skandal.

För det andra - I en situation där framtiden ter sig väldigt osäker, sätter man väl inte igång och sätter barn till världen? Eller var det tanken kanske, att de ska skaffa barn i Sverige så fort som möjligt så blir de sedan omöjliga att avvisa?

Anonym sa...

Ja, kan man inte skriva på en namninsamling någonstans.

och till anonym, klart du kan ha rätt, men är det inte mer troligt ändå att de träffade varandra och blev kära, det är ju ändå lite vanligare orsak till graviditeter än ekonomisk och säkerhetsplanering. Det finns ju även kvinnor och män som skaffar barn så fort som möjligt för att "hålla kvar" den personen de har en relation med, men jag har svårt att tänka mig att det är den mest vanliga företeelsen.

LillaUlle sa...

Var finns medmänskligheten?? Usch, man blir mörkrädd och skäms över sitt lands bestämmelser! Hur kan de som jobbar på migrationsverket sova på nätterna, förhoppningsvis gör de inte det!

Maria sa...

Anonym 1: Och? Tänk om det är så att de faktiskt har skaffat barn för att de inte vill tillbaka till länder med krig och inhemsk terrorism? Du menar alltså att du inte klarar dig utan nyrenoverat kök vart femte år, eller enbart ekologisk mat till dina ungar skolan, eller enkelrum på sjukhuset om du nån gång skulle behöva operera något? Eller vad är det du så desperat försöker försvara i tron om att dessa stackars människor ska ta det ifrån dig?
Det finns folk som skaffat barn av betydligt värre anledningar.

Och jag är för trött för att föra den här diskussionen på en hög nivå så jag tänker het enkelt säga det rakt ut istället för att linda in det på nåt snyggt retoriskt sätt: Du är fan dum i huvudet. Hoppas att du aldrig mer kommer tillbaka hit.

Malin sa...

Jag skrev förut att jag gillar din blogg och att jag bad om att få länka till den. Nu måste jag säga att jag faktiskt är stolt att jag har dig som länk. Du är inte bara rolig utan även väldigt klok.
Kram på dig!

Anonym sa...

Håller med dig,stackars familj...man kan inte ens föreställa sig hur jävligt dom måste må.

Maria sa...

Malin: Tack! Jag blev superrörd när jag läste din kommentar!