söndag 22 augusti 2010

Bröllop

Åh, vilken kväll! Vilket bröllop! Vi kom hem klockan fem i morse, jag är rätt stolt över det faktiskt. Ungefär som när man var tretton och tyckte att det var coolt att sitta uppe och spela tv-spel en lördagsnatt till klockan ett.

Hursomhelst - brudparet var strålande vackert, baren var fri och musiken gjorde det omöjligt att inte dansa. Det kunde inte ha varit bättre. Jag hade dessutom gjort mitt yttersta för att vara snygg igår också, bland annat limmat fast lite hushållspapper på ena fingertoppen med superlim, tonat håret och fått lite obligatoriska mörka fläckar i pannan vid hårfästet samt råkat slinta med rakhyveln längst ner på ena benet med en ofantligt stor blodförlust som följd. Det var nästan så att jag överglänste bruden, men bara nästan. Och det var väl tur det, man vill ju inte vara oartig.

Nu ska jag övertyga min familj om att vi gemensamt ska gå och lägga oss och sova middag i två, tre timmar. Önska mig lycka till.




2 kommentarer:

Tjillevipp morsan sa...

05.00...
Respekt.

Pierre-Emil sa...

Vad kul att ni hade roligt. Och du var verkligen på gränsen till ohyfsad. kram pierre