tisdag 14 juni 2011

Typ asförälskad liksom ba

Det här med huset, det upptar hela min tankeverksamhet just nu. Det är lite som att ha ett långdistansförhållande med någon man är jättekär i och räkna ner dagarna tills man får ses igen (9 dagar). Det pirrar lite i hela mig när jag tänker på hur det kommer kännas att svänga in på infarten med bilen och se huset igen och veta att det är vårt. 

Jag är dock lite oroad över att jag eventuellt håller på att bli en sån som tror sig ha ett riktigt förhållande med ett dött ting. Fast bara lite.

Att jag bytt ut skärmbilden på telefonen från barnen till huset är ju ingen stor grej. Det är ju inte så att jag har börjat prata om det som "mitt tredje barn".

Ännu.

8 kommentarer:

Anna i Mossahus =) sa...

När vi köpte vårt hus var jag också himla kär -och är det fortf! Folk kallar det för skryt, jag vill kalla det för att man är stolt!

Mångmamma sa...

när vi flyttade senast (6 år sedan), hade maken två veckor kvar att jobba i förra landskapet och stannade kvar medan vi andra flyttade i förväg.
Då drog han upp en stor fotokopia på huset (nya) och satte på dörren för att komma ihåg vart han skulle? Eller något? Kanske var han också nyförälskad!

Anonym sa...

Kärlek kan ta sig uttryck på så många vis :-)

bom sicka bom sa...

låter helt normalt i mina öron.
är det en han eller en hon?

Kattis sa...

Jag är där också.
I sommarhusförälskelsen.
Och jag räknar också ner de nio dagarna. Älskar det så!
Så jag förstår dig HELT Maria.

Björn sa...

Det är därför du knappt märkte att jag kom hem från jobbet igår...

appelpaj sa...

förstår dig helt precis. jag har en kärleksrelation till mitt nya hem. en nyförälskelse, det skedde igår!

Sandra sa...

Det känns ännu lugnt. Du har en bit kvar till Eija-Riittas nivå http://www.berlinermauer.se/