onsdag 29 juni 2011

Saknad

Jag längtar efter mitt hus. Det är skitjobbigt att vara ifrån varandra så här när vi är alldeles nyförälskade.

Och ja, jag vet. Tids nog kommer de här känslorna att mattas av för oss också. Vi kommer bli sura och irriterade på varandra och vi kommer tjafsa om knarrande golvplankor, dålig isolering, skeva väggar och vad man nu brukar bråka om i relationer.

Men än så länge är det långt kvar dit för huset och mig. Just nu vill vi bara vara med varandra hela tiden. Såatte, äre fredag snart eller?

2 kommentarer:

mammakicki sa...

Oooh, jag förstår precis hur du känner! Vi skulle köpa torp men så flyttade vi till Nya Zeeland istället. Mina torpdrömmar har utvecklats till en Barbara Cartland-roman i mitt inre. Jag orkar inte (vågar inte) gå in på Hemnet. Tänk om jag hittar det perfekta stället nu, fyfan säger jag bara... Jag gläds med dig men innerst, innerst inne så hatar jag dig lite.

Majsan sa...

Jag kanske kan lugna Dig något i Dina farhågor.

Efter snart 30 år i samma stuga har vår kärlek till stället bara blivit starkare och starkare med åren.

Och då har vi hunnit måla om kåken 2 ggr, kittat om alla fönster, bytt ut alla pumpar, kylskåp, frys, varmvattenberedare,lagat vattenläckor i taket, dragit om trasiga vattenledningar.

Det är kanske så att allt det där donande och fixande mer stärker än stjälper en relation.

Ha en skön sommar