lördag 18 juni 2011

För inte stör det oss om folk knackar på dörren mitt i natten om vi ändå inte är hemma. Det stör faktiskt inte det minsta lilla.

Det är lätt att vara en god granne här hemma i stan när man har ett lantställe. Alldeles nyss erbjöd jag vår höggravida granne att vara back up som barnvakter om de hastigt och lustigt behöver åka in till BB. "Det spelar ingen roll om det är mitt i natten - knacka på om ni behöver hjälp! Jag menar det verkligen" förklarade jag generöst för henne när vi träffades i tvättstugan för en stund sedan.

Synd bara att vi kommer vara på landet större delen av den här sommaren. Det blir ju en sån himla omväg för dem att åka förbi där för att lämna av deras äldsta unge menar jag.

Tänkte inte riktigt på det.

2 kommentarer:

Mika sa...

Hahaha.... jamen det är ju tanken som räknas säger dom ju!

Fifi sa...

Haha, tja, det lät ju snällt när du sa det i alla fall!