tisdag 14 februari 2012

Som om jag inte hade nog med mörka skuggor under ögonen ändå

Jag har en ny mascara som tycks vara någon slags evighetsmascara. Och det hade ju varit bra, om det inte vore för att den där evigheten mest låg under ögonen.

Som igår till exempel. Jag tvättade bort sminket, gick och tränade, svettades massor och var svart under ögonen. Gick hem, duschade, var svart under ögonen. Tvättade bort det, gick och lade mig, vaknade i morse - och var svart under ögonen.

Det måste ha varit skitmånga emobrudar i den där testgruppen de hade innan de släppte den.



7 kommentarer:

Nina sa...

testa att gnussa in babyolja på fransarna innan du går lös med rengöringen för att ta bort maskaran. Funkar askalas på vattenfast-maskara!

Puffan sa...

Testa en cliniquemaskara istället, de är kallvattenfasta, men försvinner med varmvatten. Och så är de bra och allergivänliga också.

Johanna sa...

Mitt senaste mascarainköp:

Jag: "Jag vill ha VILKEN SOM HELST, mitt enda krav är att man inte ska bli svart under ögonen av det".

Hon: "Då ska du ta den här".

Resultatet: har aldrig haft en mascara i mitt liv som man blir mer svart under ögonen av än just den. Kul!

Anonym sa...

Eller kanske testa att sova lite mer...

Fröken Svensson sa...

Testa Kanebo Sensai 38 grader C eller Clinique High Impact Curling mascara. Bägge går bort med varmt vatten men sitter tills dess. (Clinique Lash Power Mascara fubkar nog likadant men den har jag inte provat.)

Jag dansar som hobby och det här är det enda av sminket som sitter kvar efter 4 timmars svettande på dansgolvet...

Maria sa...

Tack för tips hörrni! Ska kolla in dem nästa gång jag ska köpa mascara. För inte köper jag samma en gång till!

Johanna, vilken mascara köpte du? Vill ju inte gå på den niten heller...

Sara sa...

Vilken var det du hade själv?