torsdag 16 februari 2012

Säng! Säng var det här! Kom och hämta!



Barnen ska få en ny säng (våningssäng alltså, vi är inte helt inhumana som tänker oss att de ska ligga och trängas tillsammans i en liten åttiosäng eller så) så vi behöver göra oss av med deras gamla sängar. Den ena tar vi till landet. Hur vet jag inte, kanske att vi sätter hjul på den och knyter fast den i bakluckan och drar den efter oss när vi åker dit nästa gång. Eller så blundar vi och kastar och hoppas på det bästa. Hursomhelst, det problemet tar vi när vi ska dit nästa gång.

Men den andra sängen, den vet vi inte riktigt var vi ska göra av. Ingen vill ha den. Eller ja, våra grannar vill inte ha den. Och det känns så himla dumt att slänga den. Det är ju inget fel på den. Så jag tänkte fråga om nån av er vill ha den? Det är en sån här säng från Ikea. Man kan vända på den om man vill också. Och så har vi ett sånt där tält till också. Om det är nån som vill ha den, hojta till! Mejla mig, eller skriv här. Jag vill inte ha betalt för den, jag vill bara att den ska få ett nytt och lyckligt hem. Och så måste ni hämta den i helgen. (Madrasserna stannar här dock, de vill absolut inte flytta hävdar de).

Nån som kan tänka sig att offra sig?





5 kommentarer:

Anonym sa...

Blocket?

Malin J sa...

Kan starkt rekomendera denna säng. Lillgrabben har en sådan och han älskar att sova i den. Han ligger och räknar stjärnorna (prickarna) i tälttaket tills han somnar. Så kom igen nu ni som bor nära Maria.Passa på att göra ett kap!( Och nej, jag har inte fått betalt av Maria för att skriva detta ;-) )

Anonym sa...

En sån vill vi gärna ha och har tittat på länge. Kan du skriva din mail adress så att jag kan kontakta dig.

Maria sa...

Hej! Du når mig på vuxnamanniskorharintehamstrar@gmail.com

milimina sa...

en sån är vi på jakt efter men har ingen möjlighet att hämta i helgen :/ grattis till den som får den :)