fredag 17 februari 2012

För det är bara tankspriddhet, inte dumhet. Och tankspriddhet är BARA charmigt!

Hej Tankspriddas riksförbund!

Jag tänkte att jag kanske skulle bli medlem hos er? På mindre än en vecka har jag:

1. Tappat bort en bilnyckel på väg till dagis
2. Försökt låsa upp ytterdörren hemma genom att trycka på den bilnyckeln som (ännu) finns kvar.
3. Ringt till banken när jag stått i kassan på Mio och frågat varför jag får "medges ej" när jag försöker betala med mitt kort och sen kommit på att jag fört över pengar till fel konto. Efter att jag sagt emot telefonsupportkillen som envist hävdat att jag haft för lite pengar på konto för att genomföra köpet.

Jag tänker kanske lokal ordförande?

5 kommentarer:

Karin sa...

Hej från en mångårig medlem RFT (Riksförbundet för tankspridda). Jag minns inte om jag redan har tipsat dig om denna bok. Men om jag har gjort det, har du kanske ändå glömt det. I den boken kan man läsa om likasinnade, som tjejen som ringde sitt jobb och sjukanmälde sig och fick svaret: "Men, du slutade ju här för en månad sedan."
http://www.karinenglund.com/2011/12/handbok-for-tankspridda/

Per sa...

Imponerar överhuvud taget inte på mig och min sjukdomsbild. Har du råkat köra till jobbet och insett att du glömt lämna ungen bak i bilstolen på dagis?
Du kan möjligen få bli sekreterare i Lokalavdelningen.

Tant K sa...

Själv har jag försökt låsa upp dörren med kreditkortet, men det är kanske en annan diagnos?

Karin S sa...

Trycka för grön gubbe genom att hålla upp access-kortet intill knappen?

Carin sa...

Själv stod jag utanför dagis och försökte ihärdigt låsa upp fel bil... Av någon anledning hade jag båda bilnycklarna med mig och tryckte frenetiskt på båda. "Hur fan kan båda ha pajat samtidigt!!".

Sen har det tyvärr inträffat flera gånger att jag ska vara snäll och skjutsa karln till hans jobb men istället styrt kosan mot dagis. Oj vilken dålig stämning det blir då...

Tack för trevlig läsning!