söndag 5 februari 2012

Så här tycker vi

Vi har en ny schlagergeneral i vår familj. Det är fyraåringen som nu har axlat manteln och bestämmer med självklar auktoritet vad vi ska tycka är bra och inte bra.

Utan att ens ha hört det först. Det är faktiskt väldigt oviktigt, att lyssna på bidragen innan man bestämmer sig alltså. Igår bestämdes det till exempel redan vid frukosten att Sean Banan var bäst. Inte för att någon i familjen riktigt vet hur han låter eller så, men vi har hört talas om honom. I positiva ordalag på dagis.

Så vi tyckte att Sean Banan var bra och att allt annat var dåligt. Och så var vi lite ledsna över att Eric Saade inte ska vara med och tävla ett endaste litet dugg i år. För han är faktiskt ALLTID bäst.

Slut på schlagerrapport.

6 kommentarer:

Otaliga projekt sa...

Nu har jag ytterligare en anledning att inte titta på programet. Jag kan ju bara kolla vad generalen tycker så vet jag ju lite ändå.

Oretuscherat sa...

hahaha! =)

Singelmamman sa...

Tusen tack. Den bästa schlagerrapport ever. Och den enda jag känner att jag behöver.

Därmed inte sagt att jag delar fyraåringens åsikter. Men det kan du ju tala tyst om hemma hos er.

Suzan sa...

Hahaha..

LillaUlle sa...

Det var ju tur att ni inte hörde bidraget innan ni bestämde att det var bäst. Det hade blivit så svårt att bestämma just det efteråt.

Småländskan sa...

Man ska alltid lyssna på generalerna! Så behöver man ju inte lyssna på resten alltså, liksom, typ... eller nåt.