onsdag 12 januari 2011

Vi och dom

Det är mycket folk på gymmet de här dagarna. De flesta är ganska uppenbart såna där nyårslöften. De kommer ju i åtta fall av tio ha lagt av inom ett par veckor. Vi andra, vi som faktiskt brukar hänga på där, ser gärna ner lite på dem. Inte minst av just den anledningen att de snart försvinner. De är liksom fumliga amatörer bland alla proffs.

 Själv känner jag mig istället lite som en del av inventarierna på gymmet, typ raka motsatsen till ett nyårslöfte. Jag har ju ändå tränat ända sen veckan före nyår.

1 kommentar:

LillaUlle sa...

Ja men guuuud! Du är ju rutinerad du. Själv är jag varken eller, går inte till gym alls. Har dock lovat (obs! inget nyårslöfte) mig själv att börja på zumba-dans till hösten. Men tills dess tänker jag skita i träning och bara gravid-äta hela våren (och i sommar... ja då amningsäter jag väl förhoppningsvis)