onsdag 5 januari 2011

Inte bra

Idag var jag tvungen att ta med mig barnen till jobbet (eftersom Björn tydligen absolut inte kunde ta med sig dem till det superviktiga mötet i Oslo han i sin tur var tvungen att vara med på idag. Trots att han hade semester).

Men alltså, att ha med sig barnen på jobbet motverkar liksom hela syftet med att faktiskt åka till jobbet: att få vara ifrån barnen ett par timmar.

Det och kanske lönen också.

Nu är jag astrött. Tur att det inte är så långt kvar till måndag.


4 kommentarer:

Gustav sa...

Det är bara en sak jag inte förstår. Hur du kan koppla av från barn, (dina egna) genom att ta hand om flera av andras? Julius och Charles måste vara jättejobbiga.

Singelmamman sa...

Inget är så jobbigt som ens egna barn.

Maria sa...

Gustav: Haha! Barn på dagis = snälla och lydiga, barn i sällskap med sina föräldrar = trotsiga och jobbiga

Singelmamman: word!

Perny sa...

Men jag gissar att det var en anings lättare att underhålla barnen på ett hälsosamt sätt på ditt jobb jämfört med om man jobbar på ett slakteri eller tråkkontor.