söndag 30 januari 2011

Min renrasiga son

Idag var jag till frisören med Julius för att få honom att bli liten och söt igen och inte se ut som en sån där KTH-nörd som alltid har fula gympaskor och ryggsäck på sig.

Frisören som klippte honom sa direkt när han tittade upp på henne med sina extremt långa ögonfransar, "åh vad söt han är". Det reagerade jag inte så mycket på, sånt är jag ganska van vid att höra. Jag menar, de flesta har ju aldrig sett hans vredesutbrott. Not so cute om vi säger så.

Hursomhelst, efter det sa hon en sak som gjorde mig desto mer konfunderad: "Har han nån blandning i sig?". Jag gjorde naturligtvis som jag alltid gör när folk frågar mig något som jag egentligen inte riktigt förstår, jag låtsades som att jag förstod och svarade. I det här fallet blev det nej.

Men nu så här i efterhand känner jag att jag kanske borde ha sagt som det var. Att han nästan helt säkert är renrasig men att det finns eventuella frågetecken gällande en border collie längre bak i stamtavlan. Jag tror dock inte att det är så, han visar sällan (eller aldrig faktiskt) tecken på att vilja valla, och det där med snabb, smidig och snabbtänkt...  Jag vet inte riktigt. Jag tror att han är renrasig faktiskt. Jag ska säga det till henne nästa gång.

10 kommentarer:

Lippe sa...

Hahahahahaha, skitbra, tänk om du hade sagt det! Fasen att man oftast kommer på svaren efteråt.

Anonym sa...

Sa hon verkligen så? Annacarin

Agneta sa...

Det var ju också en fråga... Jösses.

Medelklassman sa...

Jag har två kusiner, en blond en mörk. Deras mamma fick en gång frågan om barnen hade samma pappa. Svaret var ja.

Anonym sa...

Gaah! Vilken störd fråga!
Ta med ett certifikat från Svenska bruksbarnsklubben nästa gång och visa henne att här har två stockholmska förorter förennats i en liten söt gosse.

Lotta sa...

äh! Jag kallar min dotter blandbarn (eller "mix kid") hela tiden. Men sa bor vi i ett land dar man far fragan mest varje dag.
Ta det som en komplimang att han sag exotisk ut :)

J sa...

Underbart! Stamtavlan med nästa gång?

LillaUlle sa...

hahaha... åh vad synd att du aldrig sa det där om border collie. Helt underbart. Hur i allsin dar kan man fråga en sån fråga egentligen?!

Malin J sa...

Ehhm. Hur fasiken kan man med att ställa en sådan fråga?
Hade någon frågat mig om min pojk hade "blandning" i sig så hade jag nog svarat med : "Spelar det någon roll? Är han mindre värdig att bli klippt av dig om så vore fallet?"

Idiotiska korkade människor....

Anonym sa...

Förstår inte riktigt varför folk blir upprörda, det var väl ingen farlig fråga? Är det fult att vara "blandad" eller? Tyckte det lät lite gulligt typ som att han inte ser helt svensk ut och att frissan var nyfiken på var dragen kom ifrån. /Krista