måndag 31 januari 2011

När jag fattar rationella beslut. I god tid.

Ikväll var jag på väg till gymmet för att träna. Och så bara en timme innan passet skulle börja fick jag plötsligt ont i halsen. Bara så där liksom.

Men jag klädde på mig och åkte ändå, för man blir ju inte snygg av att stanna hemma. Trust me, I know.

Men så googlade jag träning och halsont när jag satt där på t-banan. Och alla träffar sa bestämt att det är lika med döööden. Det fanns inga mellanting, tränar du med det allra minsta lilla halsont så dör du. Jag vet inte om det skulle ske på plats eller om man skulle hinna hem först, men dör gör man.

Och jag tänkte på barnen, som skulle stå där alldeles ledsna och rädda på min begravning, och lyssna på prästen som skulle säga med sorgsen stämma att "där ligger hon, hon som offrade sitt liv för ett spinningpass, nu får hon aldrig se sina barn växa upp. Men hon dog i alla fall smal och vältränad. Och nu måste hennes familj klara sig utan henne. Och betala gymkortet varje månad resten året på autogiro."

Och det vill jag ju inte så klart. Så jag satte på mig jackan igen, för jag hade hunnit ändå in på gymmet och börjat hänga av mig innan prästen var klar med sin predikan, och sen gick jag tillbaka till t-banan och åkte hem igen.

Och nu sitter jag här i soffan igen, rädd för att röra mig det minsta lilla och därmed dra på mig en hjärtmuskelinflammation i alla fall (Björn lär ju få sträcka sig efter fjärrkontrollen varje gång jag behöver den. Jag bör INTE anstränga mig i onödan nu, det har jag lärt mig ikväll), men ändå trygg i förvissningen om att jag kommer leva till jag minst blir 55 år.

Sen kommer jag dö i hjärtproblem på grund av för lite träning tidigare i livet.


9 kommentarer:

Melkers Mamma sa...

Min läkare sa att man kan träna med halsont och förkylning så länge man inte har feber. Det är en big no no. Men man kan ju välja vem man vill lyssna på ;)

Fia sa...

Men du promenerade väl till och från tunnelbanan?
Då klarar du dig i alla fall minst till 57.

Anonym sa...

Du är den lataste människan jag länkar till. Annacarin

Marina sa...

Här har jag hittat en mycket underhållande blogg!! Sen kan jag ju erkänna att i just det här fallet hade jag nog tagit samma beslut...;)

Hugomamma sa...

Det känns så skönt att för en gångs skull läsa en ansvarstagande moders blogg. Klart du inte ska utsätta familjen för en tragedi, att få betala för ditt gymkort, när du inte kan använda det. Ekonomiskt tänkt lika så...
Krya på dig!

Den där Andreas sa...

Jag känner att du tog ett klokt belsut. Jag har själv råkat ut för en hjärtsäcksinflammation vilket är snäppet värre än bara hjärtmuskeln som inflammeras. Inget jag rekommenderar. Eller det beror ju på, jag fick ju morfin.

Malin sa...

Haha, fantastiskt roligt berättat! Och vad lärde jag mig. Jo att aldrig autogira träningskortet i ett år för hux flux får man ont i halsen och då vette sjutton vad som kan hända.

Anonym sa...

så himla lat och härlig. loves it.

Maria sa...

Men asså hörrni, googla träning + halsont. Det är fan dödsförakt att hålla på med sånt. Lata kan ni vara själv, bah.