tisdag 18 januari 2011

No worries

Ibland blir jag lite orolig över mina barns framtid och jag funderar över saker som om de kommer komma in på några utbildningar eller inte, och framför allt om de kommer få några bra jobb. Och oron blir ju inte mindre när Julius säger saker som "grisar äter knappar". Han lär ju inte bli veterinär om vi säger så.

Men så emellanåt säger han saker som faktiskt får mig att känna mig lugn på den fronten (åtminstone tillfälligt). Som idag till exempel då han meddelade att han "kan bajsa tre korvar i stim".

Herregud tänkte jag genast, nu är saken biff!  Vem kommer inte vilja anställa honom liksom?

1 kommentar:

PGW sa...

Tror absolut han har förutsättningar att bli veterinär. På Ultuna har de ett skåp med saker de plockat ur glupska djur. Oj, säger jag bara.

Men visa inte barnen det skåpet riktigt än bara, de kanske får stolliga idéer.