tisdag 18 januari 2011

Allting har två sidor

Asså, det här med dag-tv. Vilken jävla skit det är! Jag får rastlöshetseksem av att se Ellen dansa sin fula dans, och Hem till gården ska vi bara inte tala om. Idag tittade jag i ren desperation på Sjunde himlen, ett program som måste beskrivas som den obehagligaste dramaserien någonsin. Det är något med den som gör att man inte kan sluta titta. För varje avsnitt man ser blir man förmodligen mer och mer abortmotståndare utan märka det själv.

Men det finns bra saker med den serien också. Man blir till exempel jätteglad varje gång de bryter för reklam.

Lite senare:
Eh, man skulle ju också kunna skriva att "man blir mer och mer motståndare till abort för varje avsnitt man ser" om man skulle vilja skriva det på bättre svenska. Men det vill man ju inte. Så det var därför jag skrev som jag gjorde ovan. Basåatt ni vet.

5 kommentarer:

emve sa...

Jag såg ett avsnitt idag (medan jag ammade, då händer inte mycket annat)... och tänkte mest att alla verkar ha ihop det med alla i den där serien.

Anonym sa...

Ja fy fan. Har haft Ellen på som sällskap, men blev mest irriterad.
Dock byter jag kanal direkt som Hem till gården börjar. DÅ är gränsen nådd!!

Linda aka Tokmorsan sa...

ha ha ja jag är glad att jag lagt ner TV jag :) har inte sett på tv på över 2 år. Just för att man får damp på all skit som körs.

blogg_bohemen sa...

Sjunde himlen är en mycket obehaglig moralkaka! Undviker den, men ibland ser jag ett avsnitt och känner hur det bara kryper i kroppen av obehag. Värst är pastorn, men frun är inte mycket bättre hon heller ...

Anonym sa...

Ellen GÅR ju bara i takt! // Josefine