torsdag 20 januari 2011

Man kan väl ändra sig?

En av mina bästa vänner fick en bebis i morse (eller fick och fick, det var ju inte riktigt så att den kom inslagen i ett paket med lite krusade snören runt om) och när jag pratade med henne på telefon kunde jag höra den - bebisen alltså - göra små söta bebisljud i bakgrunden. Och herregud vad jag var beredd att springa från jobbet där och då för att tillverka en egen ny liten bebis! Jag vill också ha!

Sen kom jag på att jag såg ut så här när jag var gravid senast. Och att det är jävligt jobbigt att gå runt med en mindre personbil i magen i flera veckor. Det blir så svårt att hitta en skön ställning att sova i då. Sen kom jag på att det också känns mindre skönt att pressa ut en mindre personbil ur kroppen, det är som att man... inte är gjord för det på något sätt? Mindre personbilar ska alltså inte vara inuti kroppar, försök kom ihåg det gott folk.

Jag kom också ihåg hur sjukt jävla jobbigt det är att agera mjölkko 24 timmar om dygnet utan chans att bli avlöst. Sånt överlåter vi helst till kossorna, hade jag velat jobba i en ladugård fastspänd vid en mjölkmaskin hade jag gjort det.

Och så kommer jag ihåg hur jobbigt det är att ha en liten sömnterrorist som ligger och väntar på att man ska somna innan han eller hon börjar skrika. Jag sover faktiskt så himla mycket bättre om nätterna om det inte är någon som skriker bredvid. Men det kanske bara är jag, vad vet jag liksom.

Hursomhelst, nu är jag inte så sugen på att skaffa en ny bebis faktiskt. Jag vet inte ens om jag vill åka och hälsa på den här längre. Är det ok om jag hoppar det tror ni?

10 kommentarer:

Mångmamma sa...

Du e´ingen känslomänniska va?
Själv hoppas jag att bebissuget går över, någon gång!?
Framåt pensionsåldern så där...
Och då har jag ändå fött sju stycken!
:)

Potatishäxan sa...

Skitbra inlägg. Det rycker i mina äggstockar när jag ser små bebisar men sen kommer jag på allt det där du skriver och är genast nöjd med de två barn jag orkat producera. Tänker mig Viktor när han var en 1,5-årig terrorist och gillar honom mer som klok 4-åring. Nej, allt har sin tid och jag har defintivt ammat klart.

Anna sa...

Ha ha, du är så jäkla rolig!

Senada sa...

Nej nej nej och åter nej.... jag har tre barn ...... hur tänkte jag egentligen? Skitjobbigt. Stanna vid 2 stycken mitt råd till alla

Singelmamman sa...

Hahaha! Självklart ska du hälsa på den nyblivna mamman. Utan dina egna barn, med en latte i handen och telefonen i andra och lagom förstrött gosa. Med bebisen förstås. Sen gör nog hon inte några nya bebisar heller.
//En med bara två, men det är jättenog så

Unknown sa...

*asgarvar* så jag tjuter.
Du är fan inte klok.
men nä, jag gillar inte ungar.
Knappt mina egna och absolut inte före typ 11månaders ålder.
:-)))))
Have fun

Unknown sa...

*asgarvar* så jag tjuter.
Du är fan inte klok.
men nä, jag gillar inte ungar.
Knappt mina egna och absolut inte före typ 11månaders ålder.
:-)))))
Have fun

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Om jag någon gång har känner en längtan efter barn, så åker jag hem till någon som har barn och då går det över. Annacarin

Maria sa...

Mångmamma: Sju?!! Respekt!

Potatishäxan: Kloka kvinna. Att amma är liksom inte kul!

Anna: Tusen tack :-D

Senada: Lätt att vara efterklok ;-)

Singelmamman: Haha! Med riktigt tajta jeans också som den nyblivna mamman bara kan drömma om att kunna knäppa i midjan de närmsta månaderna...

Inkan8: Haha, tack! Härligt att jag kan få dig att skratta. Och vem gillar egentligen andras ungar?

Annacarin: Så effektivt!