onsdag 26 januari 2011

Spännande

Jag kan sen ett par dagar inte känna någon smak av någonting längre. Det är lite... intressant att äta saker man ibland inte ens vet vad det är. Igår till exempel tackade jag kocken artigt för kycklingsoppan (som jag tyckte att hon lite märkligt nog hade haft räkor i. Brukar man verkligen det?) och fick då höra att jag ätit laxsoppa till lunch.

Här hemma tar jag till middagarna fram små skålar med röror och grönsaker som vi brukar ha till maten (ni vet, sånt som åker in och ut i kylskåpet vid varje middag) men jag har ingen aning om nåt av det är ätbart eller inte. Det mesta ser ok ut - men jag har ingen jävla aning. Men man är ju ingen fegis så naturligtvis har jag hela tiden ställt fram av allt. Barnen måste faktiskt härdas.

Igår kväll tog jag dessutom mitt ansvar och åt lite av den där äckliga glassen som vi haft i frysen i vad som känns som en evighet, men som ingen vill äta upp därför att vi vet hur god glass smakar. Men. Man slänger inte mat! Eller ja, inte sån med socker i alla fall.

Ikväll planerar jag att ge mig på lussebullarna som är kvar i frysen de med.  Man måste som sagt ta sitt ansvar.

2 kommentarer:

Lippe sa...

Helt rätt!! Vad gör väl lite matförgiftning också ovanpå en förlust av smaksinnet??

Tre Gringos sa...

Det är straffet för alla som jobbar sjuka:)