torsdag 27 januari 2011

Ska man äta bajs är nu ett bra tillfälle

Jag är - tro det eller ej - rätt frisk nu. Jag har ingen feber, bara halvsvullna ögon och är knappt täppt i näsan längre.

Så det gör mig lite förbryllad att jag fortfarande inte kan känna smaken av något. Idag åt jag glatt filmjölk och flingor till mellanmål på jobbet och kände mig rätt tillfreds med livet, ända tills kocken kom in och fyllde på filen i kannorna. Ur yoghurtpaket.

Och jag som inte ens tycker om att äta flingor i yoghurt. Så himla nesligt att jag suttit där och varit nöjd med att göra just det ända fram tills dess.

Hursomhelst, i morgon ska vi bjuda några vänner på middag här hemma. Det ska bli väldigt intressant att se om någon av dem kommer våga ifrågasätta eventuell ovanlig kryddning. Jag menar, om man råkar ta fel på exempelvis muskotnöt och salt, kan det väl inte bli så stor skillnad i resultat?

Jag kommer äta utan problem i alla fall, oavsett kryddning. Och det är ju ändå viktigast.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan ju faktiskt tappa smaksinnet för gott efter allvarlig förkylning. Tänk vad pengar du kan spara! Spolarvätska i stället för dyrt vin...Annacarin

Aliena sa...

Äälskar dina rubriker!

Potatishäxan sa...

Åh shit, jobbigt. Jag var av med mitt smaksinne i minst en vecka efter min senaste sjukvända. Det var liksom inte lönt att äta...

LillaUlle sa...

Jag kan komma hem och äta hos dig. Skulle oxå skeda i mig med god aptit oberoende av kryddning. Har varken smak- eller luktsinne kvar efter tre månaders förkylning.

Fru W sa...

Mmmm, men bajs e nog ganska läbbigt oavsett lukt- och smaksinne... Hepp!