torsdag 20 mars 2014

#19

Pollen pollen pollen. Inte ens när det är snöstorm slipper jag undan besvären. Varje kväll den senaste veckan har jag somnat redan vid åtta-tiden. Vissa kvällar har jag varit duktig och gått och lagt mig innan, andra kvällar som den här somnar jag i soffan och vaknar sen till vid den här tiden för att släpa mig till sängs. Jag är bara så outhärdligt trött hela tiden och jag drömmer om att få sova, bara en liten stund, oavsett var jag är. Jag vill bara vila huvudet mot samlingsmattan på jobbet, krypa ihop i sandlådan eller somna jag också när jag hjälper barnen att komma till ro på vilan efter lunchen.

Men värst är nog huvudvärken. Den bultar och spänner och gör det svårt att koncentrera sig, svårt att inte vara irriterad på allt och alla och när den är som värst känns det nästan som att jag tappar känseln i ansiktet.

Så med anledning av allt det här ser jag i alla fall mina chanser till vinst i vm i självömkan som väldigt väldigt goda. Och det är ju alltid något!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Inte för jag har så stora besvär själv av pollen men jag har en man som blir helt utslagen under våren... Hans knep, som gör just tröttheten lite mer hanterbar, är att ta sina tabletter när han lägger sig istället för när han vaknar. På så sätt slår den värsta tröttheten till när han ändå sover. Kanske värt att testa?

Annika sa...

Äh ömka på, det där låter ju vidrigt!
Går själv sedan tre veckor tillbaka och känner mig konstant småsjuk utan att det rör sig varken framåt eller bakåt och börjar fundera på om det också är pollen kanske... Detta as!

Anonym sa...

Stackare!

Funkar inte pollenmedicin?
Utan den är jag också helt slut och vill bara sova hela tiden, men det blir stor skillnad om man tar tabletterna.
För min del funkar det med receptfria varianter, men det finns säkert starkare grejer om man behöver!

Maria sa...

Brysselkakan: Absolut! Fast nu för tiden säger de väl att medicinerna inte gör en trött, utan att det är själva allergin? Hursomhelst, jag provar allt! Allt utom saker som tex att dricka kiss eller dricka blod från en levande råtta såklart.

Annika: Du kan ju alltid prova äta medicin och se om det hjälper, och sen i höst gå och testa dig (man kan inte testa mitt under pågående pollensäsong) för att se om du behöver äta medicin även kommande år. Pollen is a bitch!

Anonym: Nej, i år har tabletterna av någon anledning inte hjälpt särskilt bra :-(