tisdag 13 september 2011

Död åt den som säger något annat

Nu har jag hållit uppe med socker i två dagar. I två hela dagar! 


Eller ja, som jag vet om i alla fall. För idag på jobbet kände jag att det liksom knastrade lite under skeden när jag öste ur de sista hallonen i skålen vid mellanmålet, efter att jag redan ätit en portion yoghurt och hallon.

Men det var nog bara lite skräp tror jag. Inte skulle väl kocken ha sockrat de där sura frysta hallonen? Kan jag väl aldrig tänka mig. Och sånt man inte vet om räknas inte.

Så det så.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hittade nyss din blogg och nu kommer hela natten att gå åt för att läsa den...
Keep up the good work!

Tina sa...

Hej!

Snubblade in här när jag hoppade runt bland olika bloggar.

Ser att du har "sockeruppehåll" ;o)

Själv har jag varit sockerknarkare i hela mitt liv. Provat med alla möjliga uppehåll och dieter. Ända tills januari i fjol, då bestämde jag mej för att gå över till LCHF. Det tog mej 2 veckor att bli av med sockersuget. Det hade jag ALDRIG trott att det skulle vara möjligt... ;o))

Allt är ju individuellt, och i mitt fall betyder det att kolhydraterna kickar igång ett sockersug som inte är av denna värld.. Så jag skippar dom ;o))

Hoppas att du lyckas med ditt uppehåll!!

Hälsningar från Åland.

Anonym sa...

Hallon innehåller socker alldeles på egen hand....Annacarin

Maria sa...

Haha anonym, hoppas du fick lite sömn i alla fall. och tack!

Tina, välkommen hit! Roligt att höra att du kommit ur ditt beroende :-) LCHF är nog ingenting för mig, men förhoppningsvis kommer jag snart kunna återgå till att bara äta godis en gång/vecka.

Annacarin, tyst! Det är ju typ fruktsocker. Eller bärsocker. Och det är inte alls samma sak som godissocker!

Anonym sa...

P.S. Du vet väl att yoghurt är typ det värsta man kan äta för att undvika socker...innehåller sisådär 12 sockerbitar per portion.....