torsdag 4 augusti 2011

Lek-mamman nr 1

Alltså, jag tycker att det är rätt trist att leka med barnen. Typ stå i ett hörn och servera låtsas-fisk i en halvtimme liksom. Not so much fun faktiskt.

Men ikväll lekte Julius vuxen, och det är tamejfan den bästa roll-leken sen "sova". Allt jag behövde göra i den leken, förutom att prata med honom som att han var vuxen, var att passa hans barn/mjukdjur i en kvart medan han var på kurs. Inte så himla jobbigt om vi säger så. Mjukdjuren var nämligen inte det minsta krävande.

Sen gick han och lade sig själv, för "vuxna blir ju inte nattade mamma". Sjukt bra lek. Hoppas hoppas hoppas att vi kan leka den jättemånga gånger.

8 kommentarer:

Sockiss sa...

störtskönt!! =)

jenny sa...

Den leken lät riktigt bra =) Ska nog börja leka den jag med.
Tack för underbar läsning föresten, du gör min dag!

Myaraq - den där lilla svenskimån sa...

åh ja. "döda lejon" är en av mina favoritbarnlekar. den lekte vi ofta med scouterna när jag var ledare.

det går ut på att ligga heeeeeeelt still. som döda lejon.

helst lekte man den när barnen låg i sovsäckarna.

Anonym sa...

Fast snart vill han nog ha lön i stället för veckopeng. Hög lön... Annacarin

Mångmamma sa...

Och jag lyckades övertyga min knappa 4-åring om att han var riktigt stor och duktig ikväll, som fått storsäng!
Utdragsängen åkte ut och in kom en resårsäng, nu när han bevisat att han inte behöver blöja nattetid längre!
Också sjukt bra sätt att slippa läsa femtioelva sagor och ha honom uppe och rännandes nästan lika många gånger efter godnattpussen!

Sus sa...

Bra lek! undrar om min 16-åring och 18-åring vill leka den?

Mellan alla partyn menar jag.

hönsmamman sa...

Åh, lär mig den leken så jag kan lära min 6 åring. Hon är i sjukt behov av en sova som vuxen lek.

Hovdamen sa...

Ha, ha!! Du är härlig som vågar erkänna det! Jag var nog likadan när mina barn var små, faktiskt:)