lördag 20 augusti 2011

Kraftigt favoriserad

Man ska absolut inte favorisera något av sina barn som förälder. Har man bara ett går det bra, men annars är det strängeligen förbjudet. De små liven kan nämligen fara illa av det. Har jag hört.

Men när tvååringen går upp strax efter sex på morgonen, utan att väcka mig, och bara leker lite stillsamt på egen hand med lego i soffan och sen somnar om där själv så att jag kan sova vidare till klockan åtta - GISSA DÅ VILKEN UNGE JAG TYCKER BÄST OM!

(Fyraåringen har den högst irriterande ovanan att väcka oss så fort han själv vaknat. Så himla osjälvständig liksom. Vadå "inte kunna fixa välling själv"?).

1 kommentar:

Maria sa...

Hahaha- hög igenkänningsfaktor där!!
När mina tvillingar var små så gick sonen upp och gjorde som din lille- drog igång TV:n och pulade runt lite. Dottern däremot satt i sin säng och skrek: "Hallå, jag vill inte sova längre" ända tills någon (läs mamma) gick upp och hämtade henne. Gulligt första gången men i längden OTROLIGT tröttsamt....