onsdag 30 juni 2010

Pilutta dem

Min nya chef postade anställningsavtalet till mig så att jag skulle kunna skriva under det här hemma och sen bara skicka tillbaka det till henne.

Och det var ju jättebra, hyggligt av henne också att skicka med ett frankerat kuvert med deras adress påskriven så att jag bara kunde lägga i mitt underskrivna avtal i det och skicka tillbaka det till dem.

Mindre bra däremot att Julius gått lös på kuvertet med bläckpenna efter att jag lagt i mitt avtal och klistrat igen. Jag har en känsla av att deras första intryck av mig lätt kan bli lite... Tja, slarvigt? Eller kanske de tror att jag bara ville liva upp det annars väldigt vita kuvertet? Jag lär ju inte bli ansvarig för några estetiska områden där i sådana fall om vi säger så.

Hursomhelst är det redan påskrivet. De får skylla sig själva att de anställde mig. Ha!

2 kommentarer:

fisken sa...

Annars kan man väl tycka att just DITT yrke är det enda yrke där det är accepterat att rita huvudfotingar på viktiga dokument, dansa och sjunga på arbetstid och att helt skamlöst kombinera gummistövlar med klänning. (ja...om man inte räknar kungahuset som ett yrke alltså.)

Maria sa...

Haha! Menar du att kungen ofta bär gummistövlar med klänning?