söndag 31 oktober 2010

Nästa stora stjärna

Vi gillar att liksom balansera lite gränsen, Björn och jag, det är vår grej kan man säga. Just nu håller vi på med "projekt Försäkringskassan". Det går ut på att inte fylla i ett enda papper på en gång, utan samla allt på hög och sen försöka ta itu med allt på en gång. För att krydda det lite extra har vi dessutom tappat bort några blanketter.

Det här projektet har allt: spänning, nerv samt irritations- och stressgräl. Jag bara väntar på att nåt smart produktionsbolag ska ringa snart och vilja göra en egen dokusåpa med oss i huvudrollerna. Det kommer bli succé, jag lovar. 

Jag har redan börjat spåna lite på programidéen, ett av avsnitten ska nog heta "Men helvetes jävla bläckpennor, hur svårt är det att funka egentligen? Jag vill titta på True Blood nu istället för att göra den här skiten!" Eventuellt lite kortare titel, vi får se vad de säger.

7 kommentarer:

Greta sa...

Mona (universum) blev ju erbjuden, men tackade nej till den svenska varianten på Wifeswop. Du kanske skulle ta och haka pp den istllet

Maria sa...

Ja alltså, jag fick det erbjudandet också. Men nej liksom.

Hugomamma sa...

Vänta tills barnen börjar i skolan och då ha intyg därifrån för att få ut de stackarskorvörena...Jag kan ta en biroll i sadga serie...

Tina sa...

Försäkringskassan på Internet? Vore det något kanske? ;)

A&T sa...

Åh, den har vi redan gjort. VABade i två och ett halvt år och fyllde i blanketterna var 6 månad, man vill ju liksom inte klura med dem för ofta. Man kände sig jätterik när pengarna väl kom. Typ 100 000 att leva upp på kontot. (att det gick bra för att vi var hemma hela tiden och hade läkarintyg från hela Sveriges och halva Dannmarks läkarkår anade jag inte då)
Sen började vår pojk på dagis igen och och vårt VABande började se ut som andra föräldrars. En dag här för ena barnet, tre dagar där för andra barnet, en halv dag där osv.
Vi fick lära känna LAPPEN för intyg om barnets frånvaro.
Och jag som aldrig skriver upp om jag varit hemma eller på jobbet.
Dagis vägrar ge ledning.
-"Vi kan inte berätta om och vilka dagar du VABAt bara intyga om barnet varit frånvarande den dagen du skriver"
Det tog flera månader att chansa på ett barn och tre dagar, få tillbaks den med dagispersonalens bistert skakande på huvudet. Chansa på tre nya dagar med det andra barnet, personalen änu bistrare. Två veckors paus för att inte reta upp dagispersonalen med nya försök osv.
Nu i skolan är det inte någon idè ens. Det finns ingen personal när man hämtar och lämnar längre, man får vara nöjd om man hittar sitt barn..

Maria sa...

Hugomamma: det måste de har redan nu för förskolan.

Tina: Men det blir ju liksom inte enklare för det. Man måste fortfarande fylla i alla saker och ha intyg från dagis.

A&T: skojar du? Vet personalen varför barnen var hemma? Men vägrar berätta det? Är de helt galna eller? På vårt jobb fyller vi bara i om barnen varit sjuka eller inte, inte vad för sjuka. så vi skulle aldrig kunna (eller vilja) komma och säga att de fyllt i det fel. Bara datumen stämmer så.

Ketvhupmamman sa...

Haha, ikväll fick maken en uppsträckning av försäkringskassan. "App, appa, app!Du verkar ha satt det där med att anmäla försent göra av med papper i system".
Ja. Klart han har. Man får ju så mycket mer pengar då.