lördag 2 oktober 2010

För alla vet ju att det är skillnad på vikt och vikt

Jag hade tänkt mig en sån här som lördagsgodis idag (till mig själv, för Björn envisas med att tro att allt med mint i är äckligt nämligen).

Men tyvärr fanns det ingen mindre än den på 200 gram, och det vet ju alla att man inte kan köpa till sig själv. En chokladkaka på 100 gram går bra, i alla fall om det är lördag, men 200 gram - det är bara vulgärt. Så gör inte vuxna människor.

Hursomhelst,  jag struntade därför i chokladkakan som jag drömt om hela dagen och köpte en egen påse lösgodis istället (med nästan bara choklad i). Som vägde 222 gram.

För man har ju karaktär.

8 kommentarer:

Smilla sa...

Vad är det för ett stenåldersföretag som inte låter dig länka bilderna. Hört talats om reklam kanske?

Suzan sa...

hahaha... älskar dina inlägg!

Anonym sa...

Bra jobbat! :-)

Li sa...

222 g, äsch, din mes! Brukar plocka nästan ett kilo jag!


(....vilket sa mer om mig än dig. hehe)

Shamrock sa...

Då är jag inte vuxen - köper alltid 200 g

Singel i storstan sa...

Tänk på att påsen väger MASSOR! :-)

LillaUlle sa...

Vadå, finns det chokladkakor på bara 100 g? Här är det endast 200-grammare som inhandlas oavsett om det bara är jag som ska äta den :)

Tina sa...

Haha! Här köper vi TVÅ 200g´s chokladkakor på fredagen. Fast det är ju bara för att vi inte gillar samma sort. Typ. Gott är det iallafall :P