söndag 24 oktober 2010

Jag jag jag

Vi var på söndagsmiddag hemma hos min mamma ikväll. Hon och hennes sambo kom hem så sent som i morse från Las Vegas. Nygifta.

Det kom som en fullständig överraskning för oss. Och det var väl trevligt antar jag, om det inte vore för det att alla av någon anledning mycket hellre ville prata om deras bröllop än mitt nytagna körkort.

Jag försökte hela tiden styra över samtalet till det, men det var alltid nån jävel som gick tillbaka till bröllopet. Pfft, bröllop liksom. Vem bryr sig? Jag har ju faktiskt tagit körkort, det är ju ändå en mycket större bedrift. Gifta sig kan ju vilken idiot som helst göra.

Dålig stil av dem faktiskt att göra det i samband med mitt körkort. Och på samma datum också! Men det är klart, det är ju rätt praktiskt för dem. Då kommer de ju alltid bli påminda om vilket datum som är deras bröllopsdag. 

Men ändå.

9 kommentarer:

Chrissan sa...

Grattis till körkortet!
Missade tyvärr ditt inlägg om det.
Har ju jobbat heeela helgen och missat en massa snaskiga blogginlägg.;)

Barnarlivet sa...

Åmeh, här är man borta från bloggandet i några dagar och så GÅR DU OCH TAR KÖRKORT!

Det är ju helt klart viktigare än något litet bröllop i Las Vegas

GRATTIS Bra jobbat:)

Anonym sa...

HURRA HURRA HURRA!
DU ÄR BÄST!!
Det är faktiskt riktigt stort när man får körkort. Jag minns det fast jag är lite smått senil.
Om jag vore du skulle jag sätta ut annons i tidningen. Alltid retar det nån :D
Grattis och kör nu försiktigt..

Anonym sa...

Trist verkligen att din mamma är så ego...

Fisken sa...

Grattis!

Mångmamma sa...

Faktiskt riktigt oborstat av dem, gå och överraskningsgifta sig sådär och inte ta hänsyn till årets bragd!
Ja, din nytagna lapp alltså!
Grattis än en gång (och lite grattis kanske kan smitta av sig på din mor och nya man med...?)!

Cattas liv och tankar sa...

Åt okå middag hos mamma o pappa igår... men de har redan varit gifta i 35 år.... :-)

Greta sa...

Kul för din mamma, hälsa grattis, men en aning missunnsamt att få dig och ditt körkort att hamna i skuggan.
Kör nu försiktigt i halkan.

Maria sa...

Chrissan: Tack!

Barnarlivet: Se det som en liten hämnd ;-) Och tack!

Tant Björn: Haha! Ja en annons i tidningen är helt klart något att fundera över. Och tack!

Anonym: Ja, typiskt henne...

Fisken: Tack!

Mångmamma: Hmm, ja kanske pyttepyttelite då... ;-)

Cattas liv och tankar: Skönt - då slipper du dela eventuellt rampljus med dem då ;-)

Greta: Jag ska hälsa mamma. Och försiktigare än så här kan man inte köra - bilen står på verkstan.