tisdag 26 oktober 2010

Men kom igen

Nu har jag fått en avi om att mitt körkort finns att hämta. Men inte på närmaste postombud, nejdå, utan på nåt jävla utlämningsställe mitt ute i skogen i Hallonbergen. Som dessutom bara har öppet mellan 09.10 och 09.25 på morgnarna och mellan 14.37 och 15.02 på eftermiddagarna. Ojämna veckor alltså. Som veckan innan haft en snitttemperatur på inte mindre än 0,5 graders skillnad från samma vecka förra året.

Jag vet inte riktigt hur de har tänkt sig att folk som jobbar ska kunna hämta ut sina körkort. Det är tydligen bara meningen att arbetslösa och slöa studenter ska kunna göra det.

Men det är lugnt, jag fortsätter gå runt med pass och ett ihopknycklat papper i väskan. Det känns fräscht.

4 kommentarer:

Fisken sa...

Du kan få mitt. Mitt körkort har spruckit...på 4 ställen. Det sjuka är att varje gång det får en ny spricka så blir jag stoppad samma vecka av polisen för kontroll.
ALLA har sagt att körkortet är olagligt och att jag måste beställa ett nytt. (Vilket jag iofs har lovat att göra men om jag beställer ett så får jag väl hämta det i Rissne på nått postombud och de har usla öppentider i de trakterna...)

Knasterfaster sa...

Kan du inte ta ett lass ungar från dagiset på utflykt till Hallonbergen?

Cattas liv och tankar sa...

Hämta körkortet så vi får se!
Är ju stort att ha tagit körkort!!

Som sagt, ta med ungarna på studiebesök o slå två flugor i en smäll!

Singelmamman sa...

Ja, gör som Knasterfaster säger, en utflykt! Lite samhällsinformation på köpet.