söndag 3 oktober 2010

Man måste ha visioner

Första barnet lär man gärna små söta partytricks, som att säga lustiga saker eller kanske sätta på sig mammas skor och gå baklänges i dem varje gång nån spelar musik.

Med andra barnet fattar man hur jävla meningslöst sånt är - hur hjälper det mig liksom? Charles har vi därför dresserat till att hämta ren blöja själv i badrummet och sen slänga den gamla i blöjhinken. Det kallar jag konstruktivt. Nästa steg blir att lära honom att torka bort bajset själv och kanske göra välling själv? 

Jag ser en ljus framtid där vi aldrig behöver resa oss upp ur soffan. Nånsin.

1 kommentar:

Singelmamman sa...

Just arbetsdelen har jag stora problem med. Å då är mina ungar inte små längre utan tonåringar. Jag tror att du är bättre lämpad än jag på att lära ut.