torsdag 7 oktober 2010

En baggis

Och så säger de att teorin är svår.

Det gäller ju uppenbarligen bara att tuta i de flesta situationer så klarar man sig.

10 kommentarer:

Medelklassman sa...

Själv brukar jag gasa på lite för att smita före fotgängaren innan han hunnit över. Så tjänar man några sekunder.

Nina sa...

ja, PRECIS så gör man, och om man skulle råka göra något som anses vara fel i trafiken kan man alltid rätta till allt med att trycka lite lätt på varningsljusknappen, aka "förlåt-mig-ljuset"

Anonym sa...

Det vet ju alla att det är 100 poäng för män med axelremsväskor :0. /Elin

Medelklassman sa...

Nordbanken förresten? När bytte dom namn? Shit vilken gammal kurslitteratur du har. Är den ens relevant?

Cattas liv och tankar sa...

Tuta o sedan varva lite med bilen så springer de lite fortare..

Singelmamman sa...

Ja, Catta har rätt, du måste varva lite också, tutandet i all ära, men varvningen sätter fart på benen. Även på den mest krumbenta tant eller farbror.

Thidan sa...

Mamma har parkeringstillstånd(för handikapprutorna) och när mammas sambo kör bilen skämtar han alltid att man har rätt till lite mer än lyxigare parkering. Han håller upp tillståndet mot rutan och säger "Nu är det bara att blunda, tuta och köra - inga problem!".

Anonym sa...

Man ska ALLTID tuta eller öka hastigheten!!! Lycka till med teorin ;)

A&T sa...

Och om du har tillräckligt högt tutljud, så räcker det för de som såsar vid övgergånsstället som ligger 15 meter efter högersvängen också.

Tänk bara på det vi fick lära oss. En del rullatorer och barnvagnar kan vara så hårda att de repar lacken. Och ful lack är ju aldrig kul.

Peter sa...

Bilden är från centrala Södertälje, så man varken tutar eller bromsar utan man växlar ner till tvåan, varvar som fan och vrålar FLYTTAREJ!