måndag 14 juni 2010

Pigg och fräsch

Men åh, plötsligt går det nån slags våg på Facebook där alla ska byta presentationsbild av sig själv och alla har så jävla snygga, somriga och fräscha bilder. Jag får ju prestationsångest! Själv har jag bara en gammal suddig bild som jag har haft i flera månader. Måste jag också byta nu? Hur gör man om man inte har en bild på sig själv på en sandstrand/syrenberså/lövskog med ett solbränt leende? Tar den bilden som är närmast?

Jag funderar på den här kanske. Vad tror ni om det? Behöver jag beskära den eller är den bra som den är?

19 kommentarer:

Sockiss sa...

jag har en likadan strykbräda som dig.

Maria sa...

Jag hoppas för din skull att det är den enda likheten du hittar ;-)

Medelklassman sa...

Dags att komma ut ur garderoben?

Knasterfaster sa...

Jag tycker du skall ta den där. Då kommer du garanterat sticka ut ur mängden!

Singelmamman sa...

Tja kunde varit jag, minus gravidmagen. Men garderoben är lik min. Fast du har en fräsigare strykbräda. Så ja! ta den, jag kommer absolut att vara avundsjuk länge.

Lotta sa...

Jag fattar inte varför alla ska ha snygga bilder på fb. Ingen ser ju ut som på sin presentationsbild. Själv har jag en bild där jag är blek och glåmig, har put mage, panda ögon och en tjock unge i förgrunden. Precis så ser jag ut!

Anonym sa...

Skippa grupptrycket och var dig själv. Du är bäst på det!

Greta sa...

Själv vägrar jag fb, så mitt råd är att fimpa skiten helt :)så slipper du tänka på sådana saker.

Anonym sa...

Kan du inte fixa en liten tävling med snyggaste gravidbilderna?? Gärna med ett fint pris för jag skulle vinna lätt =D! /Elin

Anonym sa...

Haha, vilken rolig bild! Fnittrar gott åt den.

Själv ligger jag halvvägs bakom en sten på min profilbild.

whitelady7 sa...

Helt klart, ta den! Sen kan du ju starta en sån där grupp "Vi som är i garderoben" eller nåt sånt!

Själv har jag en bild på en bit av min trädgård, tyckte det var bäst, liksom :-)

Hugomamma sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hugomamma sa...

Jag ser inte Björn G någonstans, så antingen:
1 Det är en gammal bild
2 Han gömmer sig bakom kläderna
3 Du fick inte med honom hem.

Jag är inte med på FB men tycker ändå att du absolut ska ta den bilden...
Och jag är också avundsjuk på den snygga strykbrädan...

15 juni 2010 17.14

Maria sa...

30+: Jag har tack och lov gjort det redan. Den där bilden är tre år gammal. Jag var nog bara där en vecka eller två max som tur var.

Knasterfaster: Är det alltid bra att sticka ut ur mängden då? ;-)

Singelmamman: Ja alltså.... Det skulle väl vara för strykbrädans skull då.

Lotta: Men man vill ju ljuga så långt det bara är möjligt! Även för en själv. Mest för sig själv kanske.

Tant Björn: Du menar skippa grupptrycket och låt bli och byt presentationsbild? ;-)

Greta: Nej! Jag älskar fb! Skulle inte klara mig en dag utan det. Hur ska jag annars ha tid att hålla kontakten med folk? Det är fb eller inget med de flesta.

Elin: Haha! varför tävla? Skicka mig bara lite bilder så kan jag lägga upp dem ;-) Man ska bjussa sina medmänniskor på ett gott skratt om man kan.

Anonym: Oh, vilken bra idé! nästa bild kanske visar en stor sten och sen mina fötter som tittar fram bakom?

Whitelady: attans, jag har ju ingen trädgård. Jag kanske kan lägga upp en bild på min ena balkonglåda?

Hugomamma: Det är en gammal bild! Tack gode gud, tack gode gud, tack gode gud. Den är tre år gammal. Jag väger uppskattningsvis 30 kg mindre nu. men strykbrädan är sig lik!

Anonym sa...

Hahaha, jag tror jag hoppar över... det skulle behövas ett jädrigt fint pris för att dom ska lämna min hårddisk =D. Jag tittade just på några gamla gravidfoton, tänkte att jag kanske mindes fel, att dom inte var så hemska trots allt... Jag mindes tyvärr rätt och tanken på en nr 3 kändes direkt väääldigt avlägsen. Celibat kan tom övervägas... Elin

Jonna sa...

Jag har ett underbart kort på mig själv. I bikini. I vecka 39. I fullständig avsaknad av solbränna. Ska försöka hitta det. Vad gör man inte för att glädja dina läsare (läs: för att få lite uppmärksamhet) liksom?

Erika sa...

Själv byggde jag en lagom smickrande bild av mig här: http://www.minimise-me.com/ Kändes betydligt bekvämare än att smajla framför kameran. :)

Maria sa...

Elin: Haha! Ja man blir ju inte direkt sugen på en trea när man ser såna här bilder. Fy fan!

Jonna: Ge oss!

Erika: Åååh, det låter som en sajt i min smak. Måste genast testa!

Miss Baglady sa...

Blir skitbra. ta den