måndag 14 juni 2010

Gulleplutten

Hörrni, jag såg Björn Gustavsson idag vid Fridhemsplan! Och han var precis så där söt och guldlockig som på tv. Jag ville bara ta med honom hem och låsa in honom i klädkammaren (så att han inte rymmer) och mata honom med vad han nu tycker bäst om, klia honom bakom öronen, gulla honom under hakan och trösta honom när han blir mörkrädd. Kanske han skulle vilja låna lite leksaker av barnen och så skulle vi kunna låtsas att han tillhör familjen, lite som ett älskat husdjur. Fast som människa såklart. Och så skulle han kunna sjunga Carina Berg-sången men byta ut "Carina" mot mig.

Eller jag menar, han såg trevlig ut.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Fan. Du skulle ha gjort det.
Om inte annat för att låna ut honom till mig.

Finnpajsaren sa...

Sorry. Han var bara ute ur min garderob på permis en sväng. Nu sitter han där igen och är rolig och söt.

Finnpajsaren sa...

Och äter en banan. du skulle se honom.

Maria sa...

Fighter: Inte en chans! Fångar jag honom är han min.

Finpajsaren: Hahahahahaha! Nu skrattar jag högt här. Och jag ser det framför mig, Björn Gustavsson sittandes i en garderob ätandes en banan. Gullegullegullegull!

Finnpajsaren sa...

Tihi....

Anonym sa...

Menar du då den klädkammare du står i på bilden ovan ?
;-)

Maria sa...

jajamänsan, the one and only! Fast vi har möblerat om sen dess. Gjort det lite mysigare för björnponken.