tisdag 22 juni 2010

Jo men grattis då antar jag

Första barnets ettårsdag: Noga utvalda presenter, inslagna med extra mycket snören, föräldrar som ligger vakna och väntar på att det älskade barnet ska vakna någon gång så att de får gå in och sjunga för det.

Andra barnets ettårsdag: Fan, det är den 22:a i morgon? Är det då Charles fyller? Jo, jag tror det. Bäst att slå in lite presenter då, varför kom jag inte på det lite tidigare? Nu är jag ju aaaaastrött.
Oj, pappret räckte inte. Äsch, han fyller bara ett. Han fattar ändå ingenting. Och vad fan! 05.30? Är du galen unge? Förväntar du dig att vi ska komma in och sjunga redan nu? Glöm det. Vi kommer om kvart. Måste få vakna lite först.

(Tur att vi inte ska ha ett tredje barn. Den ungen skulle vara glad om han ens fick frukost på sin födelsedag.)


7 kommentarer:

Greta sa...

Vänta du ett par år.
Var det inte gulligt när...
Kommer du ihåg när...
ska vi inte ha en till i alla fall.....:)

Miss Universum sa...

jag är yngst i min syskonskara o nu har jag fått mer eld på min "jag är yngst, och vad traumatiskt det är"-eld-. tack tack! den där kommer att slå ner som en bomb, för så var det säkert för mig med.

och ja, fortfarande vid 33 års ålder letar jag ammo mot föräldrarna. så ha det i åtanke... ;)

Lotta sa...

Äh, jag har bara en och det är samma sak. Orka slå in snyggt till nån som knappt fattar att paketen är till dem!
Och om ni får en tredje, slå in en hög paketsnören och ni kommer ha en asglad ettåring!

Maria sa...

Greta: Tur att jag ska börja jobba på förskola då. Då kan jag umgås med småbarn där. Och höra dem skrika.

Miss Universum: Haha! Ja, ni ska bara veta ni stackare som inte är äldst. Inte fotar vi er i samma utsträckning heller!

Lotta: Vadå slå in? Kan vi inte bara räcka över lite snören?

Lotta sa...

Men det ser ju bättre ut på bilderna man visar dem när de blir äldre! 'Titta så många paket du fick!' kan man säga. Sen behöver man ju inte tala om vad som fanns I paketen...

Anonym sa...

Måste man verkligen tala om för dem att de har födelsedag? Kan man inte bara låtsas att man aldrig hört talas om sånt förut?

Maria sa...

Lotta: Sant. Eller så säger man bara att man råkat radera en massa bilder, så alla presenter finns inte med på bild längre.

Whitelady7: Tja, de första åren borde det absolut funka!